Teruggave belastingen en aangifte nalatenschap

marc_vl
Topic Starter

Teruggave belastingen en aangifte nalatenschap

#1 , 09 mar 2015 13:47

Hallo, ik ben erfgenaam van mijn moeder die overleden is in februari 2013. Vorige week ontving ik een brief van de belastingdienst waarin een teruggave van €840 gemeld wordt.
Een collega van mij maakt er mij attent op dat dit bedrag, na ontvangst, moet aangegeven worden bij de nalatenschap en aldus belast zal worden, ook al dateert de oorspronkelijke aangifte van nalatenschap ondertussen al van bijna twee jaar geleden.
Klopt wat mijn collega zegt?
Ook vorig jaar was er sprake van een teruggave van personenbelasting. ik heb daar toen ook niet bij stilgestaan of dit al dan niet nog moest worden aangegeven. Op de brief van de belastingsdienst staat daar niets van vermeld. Ik heb ook niets gehoord van de dienst nalatenschap. Wordt elke Vlaming verondersteld dit vanzelf te weten?
Alvast bedankt voor wat verduidelijking in deze duistere materie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mar 2015 15:45

Je moet dit aangeven, en ja, iedere Belg wordt geacht de wet te kennen en het staatsblad van voor tot achter te leren. Niet verplicht zijn de stripverhalen, moesten die er al instaan :) .

wanton

#3 , 09 mar 2015 19:22

Doe het op dezelfde manier als vorig jaar.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

marc_vl
Topic Starter

#4 , 09 mar 2015 21:10

Verklaar je nader Wanton...

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 09 mar 2015 21:20

"ik heb daar toen ook niet bij stilgestaan"
Er nu ook niet bij stilstaan... :lol: :lol: :lol:
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”