Beschadigingen aan eigendom

JB007
Topic Starter

Beschadigingen aan eigendom

#1 , 09 mar 2011 13:05

Om een lang verhaal kort te maken.

Mijn schoonouders (achter in de 70) en de overbuur (in de 80)
Nu claimt de overbuur, ten onrechte, een stuk grond van mijn schoonouders.
Hij spuit op die plaats de beplanting stuk, en nu heeft hij toch op 5 meter vanaf de straatkant houten palen komen inslaan.
Hij heeft op dat ogenblik ook mijn schoonmoeder bedreigt met een hamer en gezegd dat hij haar vroeg of laat de kop komt inslaan.

Van vorige beschadigingen zijn al pv's opgemaakt, maar uiteraard zonder gevolg.

Wat zijn nu de rechtsmiddelen die mijn schoonouders kunnen gebruiken ?
Ze willen een advocaat inschakelen maar ik denk dat dit verloren kosten gaan zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 09 mar 2011 13:21

Overbuur? Dat is dus de buur aan de andere kant van de straat (openbare weg)?
Op basis van wat claimt hij dat stuk grond?

JB007
Topic Starter

#3 , 09 mar 2011 13:36

De aanpalende grond is van zijn ex-vrouw (opgenomen in een instelling en wordt vertegenwoordigd door een advocaat).
Vroeger was dit dus van hun beiden.

Het gaat over een klein stukje dat niet recht op recht is maar de vrouw heeft haar draad zodanig gezet dat het mooi recht is in samenspraak met mijn schoonouders, gaat eigenlijk over een driehoekje van een 50-tal centimeter op 1 meter
Nu denkt hij nog altijd dat dit zijn grond is en begint daar nu moeilijk over te doen.

De tuin van mijn schoonouders is wel niet volledig afgesloten vooraan.
Er staat een haag en de oprit is niet afgesloten.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mar 2011 17:17

En van wie is de grond echt is er een eigendomsakte waarin zwart op wit staat van wie dat stukje is.
Neem eens contact op met de advocaat.
Bedreigingen zijn strafbaar als de vorm van de bedreiging in het een strafwet staat.
Beginnende vorm van dementie???

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”