Chantage of niet?

anoniempje36
Topic Starter

Chantage of niet?

#1 , 21 mar 2011 16:05

Mijn man heeft me enkele weken geleden opgebiecht dat hij een relatie heeft gehad en dat dat meisje mogelijk zou zwanger zijn.
Verleden week hebben we een sms gekregen dat ze naar de dokter is geweest en dat ze zwanger is.
Nu heeft ze beslist dat ze een abortus wil laten uitvoeren aan 3 voorwaarden:
1. Ze wil dat wij een afspraak maken
2. Ze wil dat mijn man chauffeur zal zijn en bij elk gesprek en de eigenlijke abortus bij haar zal zijn
3. Ze wil dat we VOOR het eerste gesprek 4000€ op haar rekening storten.
Dit gaat hier volgens mij wel over chantage, toch?
En wie zegt dat ze wel zwanger is? En dat het van mijn man is?
Ik veronderstel dat jullie akkoord zijn als ik zeg dat ik hiermee een klacht wil indienen. Ik heb nl dit allemaal op mijn gsm staan als bericht.
En misschien best wel een advocaat onder de arm nemen? Want wie weet tot wat zij in staat is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD

#2 , 21 mar 2011 16:39

Over de rest spreek ik mij niet uit, maar wat de bewijsvoering betreft lijkt mij een opgenomen telefoongesprek, waarin de genoemde punten naar voren komen, veel beter.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2011 23:45

Idd laat haar maar terugbellen ...dat is een perfect bewijs tussen haakjes gezien u het al weet heeft ze bij wijze van spreken geen poot om op te staan.
Het hangt er gewoon van af wat uw man en u wil.
Uw man moet het kind nog eerst erkennen of daartoe gedwongen worden met een dna test pas dan staat vast dat hij de vader is en onderhoudsplichtig is.
U kan het kind ook bij u opnemen mocht dat voor haar een probleem zijn....
Heeft ze specifiek iets gezegd over de € 4000.
U kan naar de politie stappen maar dan is er wel een strafrechtelijk dossier en dat is misschien op dit ogenblik misschien niet de beste oplossing.
Dus asap naar een advocaat die kan dan een detective op de zaak zetten ( vb bureau a ja geen reclame)
stuur de desnoods een pb ... ik ken er die heel efficiënt zijn.
Als je naar de bibliotheek gaat en een redelijk recent werk over detective in Vlaanderen zoekt heb je direct ook hun naam ze zitten in het noorden van Antwerpen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”