kan men toegang weigeren op een fuif wegens willekeur?

kruznik
Topic Starter

kan men toegang weigeren op een fuif wegens willekeur?

#1 , 04 apr 2011 20:49

Hallo,

Kan een buitenwipper je de toegang weigeren op een fuif omdat hij denkt dat er enkelen van de groep dronken zijn?
Dit hebben we in ieder geval verleden weekend tegengekomen.
We komen aan de ingang van een fuifzaal met 5 vrienden en onmiddellijk werden wij gezegd van enkele van jullie komen er niet in.
Deze portier had een vermoeden dat er enkele teveel gedronken hadden wat eigenlijk niet het geval was.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 04 apr 2011 21:45

De eigenaar kan verantwoordelijk gesteld worden als hij mensen drank schenkt die eigenlijk niet zouden mogen drinken
Maar ook voor overlast etc

Maar hoe bepaal je zo een grens...
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Vandebos

#3 , 04 apr 2011 21:48

De portier heeft als afgevaardigde van de uitbater het recht gegadigden de toegang tot zijn gelegenheid te ontzeggen. De enige belemmering die hij hierbij dient te omzeilen is de wetgeving op discriminatie en racisme.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 apr 2011 15:14

Vermoeden van dronkenschap is een voldoende reden om iemand de toegang te ontzeggen, zou ik zo denken. Blijkbaar werden ook enkel de personen die dronken leken de toegang ontzegt en zouden de anderen wel binnen gemogen hebben ("enkelen van jullie komen er niet in")? Ik denk dus dat er volledig correct gehandeld is door de portier.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”