Diefstal

michielDB
Topic Starter

Diefstal

#1 , 25 apr 2011 12:09

Beste,

Een paar nachten geleden toen we uitgingen waren wij op het idiote idee gekomen om een parasol mee te nemen van coca cola. Toen we deze aan het demonteren waren, passeerde een patrouille. We werden meegenomen, er werden verklaringen afgenomen en we moesten foto's en vingerafdrukken laten nemen. Mijn vriend is 17 en ikzelf ben bijna 19 jaar.

Nu ben ik ongerust over de gevolgen van dit domme feit, kunt u mij (als dat mogelijk is) eens de procedure uitleggen wat er nog allemaal gaat gebeuren en ik vraag mij ook af of ik hiervan nog bvb briefpost zal krijgen. Zou dit feit bvb. vermeld worden op mijn strafblad want ik ben ongelooflijk bang dat ik nooit een deftige job meer zal kunnen uitoefenen door deze domme jeugdzonde.

Mvg,

Michiel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 apr 2011 12:45

Het lijkt me aangeraden eens dringend met de eigenaar van de parasol te gaan babbelen en te trachten een onderlinge overeenkomst te vinden....

float

#3 , 25 apr 2011 18:33

Daar is het eigenlijk al te laat voor. Het PV werd al opgesteld. De beslissing ligt in handen van het parket.
Is er enige schade?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 apr 2011 22:15

Diefstal in bende bij nacht
Proberen met tegenpartij een overeenkomst te maken dat alle schade volledig vergoed (ook de morele).
Dan hopen dat parket mild is ... als het een eerste maal is zit dat er wel in maar het kan ook iets anders zijn

Vandebos

#5 , 25 apr 2011 22:25

Dat is wat ik wou zeggen.

michielDB
Topic Starter

#6 , 26 apr 2011 18:00

Oke, diefstal in bende je hebt gelijk, maar het was eerder een flauwe studentengrap om die parasol van een bekend frisdrankmerk mee te nemen, kans dat de zaak geseponeerd wordt? Het is diefstal, maar zoiets is toch niet maatschapelijk relevant, een parasol van coca cola. De feiten zijn niet goed te keuren maar het tijdelijke verblijf op het politiekantoor heeft al ons redelijk goed tot besef doen komen.

float

#7 , 27 apr 2011 10:08

Het parket zal u wel iets laten weten normaal gezien.

Franciscus

#8 , 28 apr 2011 00:23

Ik heb het verhaal hier al eens verteld was ook een (zeeeeer flauwe studentengrap) hoofddader heeft zes maand effectief gekregen.
Ging over een groep met een winkelwagentje dat ze hadden losgemaakt over de afsluiting bij nacht en dan plantjes uit verschillende plantenbakken.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 28 apr 2011 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

mava105

#9 , 28 apr 2011 11:22

MichielDB: Jij hebt het hier over 1 (één) parasol van C.C. die hen hooguit een paar € kost in aankoop.
In de Horeca in ons land alleen al zijn er jaarlijks honderden van dergelijke parasols die verdwijnen. Iemand moet ze wel betalen, en op jaarbasis loopt dit al gauw op tot en aardig bedrag. Het is dus niet zo onschuldig als het lijkt.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”