Klant betaald niet.

michDW
Topic Starter

Klant betaald niet.

#1 , 29 apr 2011 00:53

Geachte forum leden.

Ik ben een student die zich al enkele jaren bezig houd met het maken en optimaliseren van websites.
Ik ben ongeveer 2 maanden geleden begonnen aan het optimaliseren van een klant zijn website.
Hiervoor hebben wij samen een kwitantie opgesteld als klein bewijs.

Mijn werk hield het volgende in:
De klant zijn website optimaliseren, beter vindbaar maken in zoekrobots zoals google.

Bij het starten van de opdracht vraag ik 50euro voorbetaling, dit heeft de klant zonder enig
probleem direct betaald. Wanneer mijn klant binnen de 2maanden niet in de top10 plaatsen van google
te vinden zijn op het afgesproken keyword krijgt hij zijn geld volledig terug.

Wanneer plaats 10 behaald werd koste dat 50euro, de 50euro van de voorafbetaling dus.
Plaats 9 was dan de al reeds ontvangen 50euro + 25euro
Zo gaat het steeds verder.

Mijn klant gaf ook aan dat hij plaats 1 en 2 niet wou behalen, dit omdat de kosten anders te hoog zouden oplopen,
ik heb hier mijn klant verteld, moest ik toch één van deze 2 plaatsen behaald hebben dat hij enkel moet betalen voor
de prijs van positie 3.

Nu nadat al het werk gedaan is staat mijn klant op positie 5.
Dit betekend dat boven die 50euro die al ontvangen is nog 155euro moet betaald worden.

Maar bij het aanvragen van de betaling van de 155euro wilt mijn klant niet meer betalen.
Hij vertelde mij hierop het volgende.

Op 15-2 18:48 heb ik je dit gemaild:

" Ok, nou begin maar eens met een plek bij de eerste 10, lukt dat, gaan we verder."

Uit deze zin haal ik dat ik mag beginnen om een top 10 positie te halen, plaats 5 is voor mij ook een plek bij de eerste 10.

Ik heb voor deze persoon uren, dagen gewerkt en dit eigenlijk voor een heel laag bedrag, dat hij niet wil
betaling ligt denk ik volledig aan het feit dat ik student ben en hier weinig ervaring mee heb met wanbetalers.

Mijn vraag naar jullie toe, wat moet ik allemaal doen om de 155euro toch te laten uitbetalen naar mij?
Tot hoever kan ik gaan, want met enkel een paar waarschuwingen te sturen dat de betaling nog steeds niet is verricht
ga ik deze persoon niet over de schreef krijgen.
En dit gaan uitvechten in de rechtbank kost meer dan 155euro.

Is er iemand die mij verder kan helpen?
Hartelijk bedankt bij voorbaat.
Michaël

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 apr 2011 15:05

Gewoon zorgen dat hij terug uit die top 10vliegt. :evil:

michDW
Topic Starter

#3 , 29 apr 2011 16:17

Sorry, maar zo zit ik niet in elkaar en bovendien kost dit mij enorm veel werk om iemand nog een penalty te laten behalen in google.

Michaël

Reclame

bartvdv

#4 , 29 apr 2011 17:43

En bovendien riskeer je daardoor nog een klacht aan je been te krijgen ook.

Uit de zin hierboven blijkt niet dat hij van plan was te betalen. Maar eerder wou testen of je daartoe in staat was. Wil je echt je gelijk halen, dan zal je de nodige schriftelijke bewijzen moeten voorleggen en kosten moeten maken (advocaat, vredegerecht). Het lijkt mij verstandiger om deze klant af te schrijven. Je was toch van plan de inkomsten aan te geven?

[Persoonlijk vind ik website-optimalisatie pure oplichterij en dikke bullsh*t. Het kleinste kind kan het. Elk bedrijf - correctie: niet elk bedrijf - wil in de top-10 staan - moet je mij een keer uitleggen hoe je duizenden bedrijven op de 10 eerste plaatsen gaat krijgen.]

float
Juridisch actief: Ja

#5 , 30 apr 2011 10:27

Ben jij van Nederland?
Als ik het goed begrijp wil je je geld dat uit zwart werk is voort gekomen via een rechtbank proberen te innen?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”