Onderzoeksrechter - Burgerlijke partijstelling

20prinses11
Topic Starter

Onderzoeksrechter - Burgerlijke partijstelling

#1 , 23 apr 2011 21:11

Dag,
Kan iemand me informeren?
Als ik een klacht indien met burgerlijke partijstelling in handen van onderzoeksrechter, hoe gebeurt de aanduiding van de onderzoeksrechter die de zaak in handen neemt?
Is het de deken van de onderzoeksrechters die naargelang de aard van de klacht de "gepaste" onderzoeksrechter aanduidt of gebeurt dit op een andere wijze?
Met dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 apr 2011 18:38

Dat is een pure interne organisatie van de rechtbank. Het is de voorzitter van de rechtbank die zal vaststellen wie welke zaak doet.

20prinses11
Topic Starter

#3 , 02 mei 2011 15:27

Inderdaad... "interne" organisatie van de rechtbank en gezien het "statuut" van de burgerlijke partij... geen enkele kans, met daarbij dochter advokaat, broer psycholoog medewerker tribunaal, kozijn... nog veel meer! vrienden met hopen...
Overal lees ik ... onderzoeksrechter ... "à charge" en "à décharge". Van die "décharge" heb ik nog niets gemerkt. In elke "ordonnance" staat "... à charge", ik moet nog zwijgen... alles in het Frans en ben zelf Nederlandstalig.
Heb eindelijk vandaag toelating ontvangen om mijn dossier te consulteren, heb moeten aandringen via assistent van Justitie die zelfs durfde beweren dat ik er geen recht op heb... Elk verzoek tot bijkomend onderzoek ... afgeketst...
In het doc. dat ik vandaag ontving, weeral melding van "à charge".
Kan iemand me iets vertellen over "à décharge" of is dit enkel voor hoge pieten gereserveerd.
Met dank

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”