Procedure om een klacht op te volgen

DokterLink
Topic Starter

Procedure om een klacht op te volgen

#1 , 02 mei 2011 15:00

Beste leden,

Vele jaren geleden (toen ik een jaar of 9 was) ben ik benaderd geweest door een pedofiel.
Er is niets fysisch geweest maar de persoon in kwestie was steeds zichzelf aan het bevredigen terwijl hij mij constant achtervolgde.
Ik zag als kleine jongen geen enkel probleem maar toen mijn ouders hier van hoorden zijn we direct naar de politie gegaan.
Daar heb ik (en een kameraad, die ook aanwezig was op dezelfde plaats) een verklaring afgelegd.

Nu ben ik ondertussen 23 jaar en heb de laatste tijd de nood om te weten wat er allemaal gebeurd is en wat er mogelijk allemaal uit gevolgd is.
Ik zou (indien nog mogelijk) graag de persoon in kwestie eens confronteren maar wil gewoon weten wat er hem allemaal is opgelegd.
Het laatste jaar komt er heel veel naar boven en het doet me goed om alles te kunnen afhandelen en achter mij te plaatsen.

Nu volgt mijn vraag:
Hoe begin ik hier aan?
Ik weet bijvoorbeeld niet welke dienst ik moet contacteren en of ik gerechtigd ben om om hier informatie over te verkrijgen?

Mijn ouders kunnen met alleszins niet veel duidelijk maken. Zij hebben uiteindelijk alles zelf uit het oog verloren.
Het laatste wat ik mij kan herinneren is dat mijn ouders me vroegen: "ben je akkoord met deze straf voor die man?".

Alleszins al bedankt,
Het zou me deugd doen om dit alles te kunnen afsluiten.

Groeten,
DokterLink

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mei 2011 20:57

Feiten al langer dat 10 jaar geleden wordt moeilijk.
Weten je ouders nog waar de aangifte is gedaan?
In principe zal het strafdossier in het arrondissement waar de feiten hebben plaatsgehad aanwezig zijn.
Inzage???
Ga eens langs de dienst slachtofferzorg van uw politiezone .... deze zullen u kunnen helpen (eerste info) en uitleggen wat de eventuele procedure is om eventueel inzage te krijgen in het dossier

DokterLink
Topic Starter

#3 , 03 mei 2011 09:01

Zal ik zeker eens doen.
Thanks

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”