Voorbeeld van een verzoekschrift bijkomende onderzoeksdaden

epikoeros65
Topic Starter

Voorbeeld van een verzoekschrift bijkomende onderzoeksdaden

#1 , 07 mei 2011 11:02

Graag een voorbeeld van een verzoekschrift tot het instellen van bijkomende onderzoeksdaden, conform wet Franchimont, art 61 quinquies e.v.
Zulk verzoekschrift moet neergelegd worden ter Griffie van de rechtbank waar het verzoek moet worden behandeld, graag zulk voorbeeld en aan welke vormvereisten het moet voldoen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
20prinses11

#2 , 07 mei 2011 13:51

Ik heb op 1.4 (30 dagen na voorwaardelijke vrijlating en dus conform art. 61quinquies) in de vorm van brief, een verzoek gericht tot de Onderzoeksrechter. Nergens staat vermeld dat je dit in 3 exemplaren moet voorleggen!!! Dus de bediende ter plaatse (griffie) was zo vriendelijk de 2 bijkomende kopijen te maken. Maar je ontvangt geen enkel ontvangstbewijs!
Nergens vond ik een voorbeeld en heb dus op eigen goeddunken document opgesteld... en met succes... na 2 dagen reeds aangetekend antwoord dat verzoek is "... afgeketst". Echt niet om je te ontmoedigen
Dus gewone brief: links, je naam, adres
Rechts: Tribunaal van eerste instantie, c/o Onderzoeksrechter ... de h. of mevr., adres
Beetje lager : "VERZOEK"
Ref. Notities ... of dossier ...
Mijnheer of Mevrouw de Onderzoeksrechter,
Conform art. 61quinquies van het Wetboek van Strafvordering, verzoek ik u tot de uitvoering van volgend bijkomend onderzoek:
... hier specifieer je hetgeen je wenst...
Volgt hierop een
MOTIVATIE
Hier moet je uitleggen waarom je dit onderzoek wenst...

Hopelijk meer geluk voor jou.
Want dezelfde dag had ik eveneens verzoek ingediend om mijn dossier te raadplegen... art. 61ter.... probeer het maar, ik heb moeten aandringen via de assistent van de "maison de la justice" (ja mijn procedure is in het Frans) en uiteindelijk, de laatste dag van de toegestane termijn (30 dagen) heb ik antwoord gekregen ...

epikoeros65
Topic Starter

#3 , 08 mei 2011 15:17

Alvast bedankt, ...ga het eens proberen :-)) hou je op de hoogte hoe het afloopt.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”