postpakket gestolen?

twinsisterjoyce
Topic Starter

postpakket gestolen?

#1 , 06 jun 2011 18:37

Hallo.
Ik ben recent verhuisd, en heb bij het bestellen van een produkt via het internet perongeluk niet op tijd gezien dat bij het betreffende bedrijf mijn oude adres nog geregistreerd stond.
Nu gaat het bij dat oude adres om een duplexwoning, waar mijn zusje beneden woont. Zoals dat wel meer gaat met verhuizingen komt sommige post nog op het oude adres aan. De nieuwe bewoner weet dat mijn zusje beneden woont en stopt daarom die post in haar brievenbus.

Nu is dat pakket gek genoeg niet bij haar aangeboden door deze meneer. Hij beweert per sms aan mij dat hij het pakket heeft retour gezonden. (ik had een briefje in zijn bus gedaan omdat hij niet thuis was) Nu 3 weken later is het betreffende pakket nog steeds niet aangekomen op het retouradres. In zijn sms had hij laten weten dat ik hem altijd op dat nummer zou kunnen bereiken als er nog vragen waren. Hij reageert helemaal niet op dat nummer. Niet op sms en niet als ik bel.

Ik begin te vermoeden dat hij het pakket helemaal niet terug heeft gestuurd. Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jun 2011 18:40

Aangifte doen dat u het pakket niet hebt gekregen dan zal internetbedrijf wel zeggen wat u wel moet doen. Daarbij normaal zal er wel afgetekend moeten worden zeker???
Het kan zijn dat u dan aangifte moet doen ofwel bij de post ofwel bij de politie.... wacht af wat het bedrijf zegt/wil

twinsisterjoyce
Topic Starter

#3 , 06 jun 2011 18:44

het bedrijf weet van de situatie af en laten mij dus weten dat het pakket niet retour is gekomen. Het ging niet om een aangetekend pakket en het was geadresseerd op het woonadres van die man. Dat was mijn fout. Hij heeft het naar eigen zeggen op het postkantoor retour gestuurd. Maar dan zou hij moeten kunnen vertellen op welk postkantoor dan wel, en wat er voor traceernummer op zijn bonnetje staat. Juist op die vragen reageert hij niet. Het gaat om een zending in Nederland.

Reclame

Franciscus

#4 , 06 jun 2011 18:47

De tekst ' onbekend op dit adres' is voldoende en zo afgeven op de post.
Traceerbaar dat wil zeggen dat die man nog kosten zou moeten maken.... gewoon terug in een brievenbus is wettelijk voldoende.

twinsisterjoyce
Topic Starter

#5 , 06 jun 2011 18:49

het ging om een grote doos, die past niet in de brievenbus.

twinsisterjoyce
Topic Starter

#6 , 06 jun 2011 18:50

dan nog strookt die handeling niet met het gegeven dat hij al mijn andere post keurig aan mijn zus gaf. Het is vandaar dat ik het zaakje helemaal niet vertrouw. Het pakket is ook niet retour aangekomen.

Fore

#7 , 06 jun 2011 19:01

Kan u bewijzen dat hij het moedwillig heeft achtergehouden? neen

Waarom zou je dan de situatie moeilijker maken, zeker voor uw zus die nog langs die buur moet leven.

U heeft een fout gemaakt door het verkeerde adres op te geven.

Als die buur zegt, dat hij op het postkantoor het pakje is gaan terugzenden, waarom zou je dat in twijfel trekken?

Je wilt niet weten wat de post dagelijks verliest

Doordat het om een gewone zending gaat, wordt dit pakje niet gevolgd (zoals een gewone brief)
Doordat het niet aangetekend verzonden was, heb je ook geen recht op een schadevergoeding (12.5euro, meer als je een bijkomende verzekering had genomen)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Gebruiker21

#8 , 07 jun 2011 09:26

Ik kan Fore enkel bijtreden in verband met het verlies van pakjes op de post. Het zou niet het eerste en zeker niet het laatste zijn. Ik heb trouwens ook de indruk dat retour-zendingen makkelijker "verdwijnen" bij de post, net omdat deze meestal niet traceerbaar zijn (mensen geven ze af op het postkantoor zonder dat er tracing op gebeurd).

Ik zou het ook zo laten, in het belang van de goede verstandhouding tussen je zus en de buur. Met wat geluk stuurt het bedrijf je bestelde goederen alsnog op.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”