mag ik even een reflectie maken?
Hoe weet je dat de boer die afsluiting heeft gezet?......
Heeft hij een AS gestuurd: ik ga een aflsuiting plaatsen?
Waarschijnlijk niet héé...
Natuurlijk, iemand die er niet midden in zit, heeft vaak een klare kijk:)
We hebben hem het zien doen, we hebben foto's van zijn werkzaamheden en de politie heeft er PV van komen opstellen. Elke gedupeerde heeft zowat hetzelfde verteld aan de vaststellende agenten. Dus dat gedeelte is wel in orde. Trouwens mijn excuses voor het door elkaar gebruiken van Nationale en Vlaamse landmaatschappij maar de betrokken mensen gebruiken dit door elkaar en nu neem ik het ook al over
dus wettelijk ziet het er (naar mijn gevoel) als volgt uit:
* tekst weggedaan om geen kluwen te maken in mijn antwoord*
Ik denk dat dit een juiste redenering is?
U mist misschien nog enkele elementen:
- op een gegeven moment werd er een verbod geplaatst dat de werken moesten stopgezet worden (dit verbod werd niet bekrachtigd omdat er geen bouwovertreding werd vastgesteld door de bevoegde inspecteur). Dit verbod werd op een paal geplaatst verwijzende naar de lanbouwer, zijn vrouw en zijn kinderen. Na het vervallen van het verbod (8 dagen) kwam de omheining (betreurenwaardige wraakactie van de boer).
- Er is al verschillende keren PV ingediend gericht naar de boer / zijn bedrijf
Kan ik nu nog mijn stoute schoenen aantrekken en de boel verwijderen? Aangezien er wettelijke elementen zijn die de boer als plaatser aanwijzen kan ik nu toch niet meer doen alsof ik niet weet van wie de omheining is?
Belangrijk: u meldt dat u van niemand een officiele vraag of bericht heeft gekregen of die objecten op uw grond gedeponeerd mochten worden. Dat u uw best heeft gedaan om de objecten te verwijderen zonder ze te beschadigen.
De boer kan niet inroepen dat zijn eigendom beschadigd is: hij heeft ze achtergelaten op de eigendom van iemand anders zonder otezicht als een "slecht huisvader".
Belangrijk: u verwijderd alleen de palen die zich op uw grondgebied bevinden. Vermits de grond van u is en bij de andere eigenaren soms van de VLM is het een hybride situatie. Diegenen van wie de grond niet van hén is, kunnen dit niet doen omdat ze niet weten of de VLM misschien wel toestemming gegeven heeft aan de boer...
Het zal mij benieuwen...
De VMSW bericht mij nu over de verdere verloop (180 graden gedraaid en nu zijn ze superbehulpzaam en delen ze alle informatie). Ik ben een soort 'tussenpersoon' geworden voor hun en de gedupeerde mensen. Het wordt inderdaad tijd dat we ofwel hem dagvaarden, ofwel "het heft in eigen handen nemen' en de omheining van onze grond gooien.
Als HIJ ons aanklaagt, zijn we tenminste gedekt