DAGVAARDING

wendy1976
Topic Starter

DAGVAARDING

#1 , 27 jul 2011 22:10

ik heb vandaag een bevel gekregen tot dagvaarding
ik heb in het verleden iets dom gedaan ik heb op het werk een pay and go kaart gestolen van 15 euro en daarover gaat het
ik heb inmiddels die 15 euro ook terug betaald aan het slachtoffer maar moet nu voor de rechter komen heb ook mijn ontslag toen gekregen wat niet meer dan normaal is ik ben toen in fout geweest en had dat niet moeten doen nu zou ik willen weten wat mijn straf kan zijn en of ik daar anwezig moet zijn en of het slachtoffer daar ook aan wezig is

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 08 aug 2011 13:43

Door wie wordt u gedagvaard? Uw toenmalige werkgever of het slachtoffer, waar ik meen dat dit wel belang zal uitmaken.
Kan u aantonen dat die 15 euro ook effectief werd terugbetaald?
Is dit de eerste en enigste keer dat u iets betrapt werd op iets doms?
Werd er een P.V. opgemaakt of ondertekende u een verklaring?

In elk geval zorgen dat u aanwezig bent, het gaat hier over een eerder beperkt bedrag, maar wel een vermelding op uw strafregister dat serieuse gevolgen kan inhouden. Mijn inziens, belangrijk dat u dat probeert te voorkomen...
Handige documenten voor Personenrecht

Moraelin

#3 , 18 aug 2011 16:39

Ik versta niet dat ze de moeite doen om een dagvaarding en een proces hiervoor op te starten...wat proberen ze te bekomen ? Nog eens 15 euro ? Het zal waarsch. vanwege de firma zijn want ik zie
niet in dat een partikulier zich hiermee zou bezig houden.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”