schadevergoeding

AnnickV
Topic Starter

schadevergoeding

#1 , 06 okt 2011 18:05

Wat kan men eisen van schadevergoeding (en welke soorten) bij opzettelijke slagen en verwondingen, waarbij 1 maand werkonbekwaamheid?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 okt 2011 18:08

Lichamelijke, morele, psychische, materiële.
Dit te bewijzen aan de hand van facturen of doktersattesten.

AnnickV
Topic Starter

#3 , 06 okt 2011 18:40

Over welke bedragen spreekt men dan? Ik ben nadien terug gaan werken, maar erna terug 1 maand werkonbekwaam geweest.
In totaal dus 2 maand werkonbekwaamheid.

Reclame

mava105

#4 , 06 okt 2011 19:48

Hangt af van uw loon en funtie.

Franciscus

#5 , 06 okt 2011 21:02

Uw loonverlies, uw onkosten als basis van tastbaar verlies.
Werkonbekwaam MET blijvende schade.....opgelet kan zich heel lang daarna terug manifesteren.
Dus zeker burgerlijke partij stellen.
Dit zal wel moeten want anders geen schadevergoeding.

AnnickV
Topic Starter

#6 , 14 okt 2011 20:32

Kan ik ook gebruik maken van de rechtsbijstand via de verzekering van mijn werkgever hiervoor? Deze heeft ook mijn medische kosten betaald en ikzelf heb geen familiale verzekering.

Franciscus

#7 , 14 okt 2011 22:01

Was het een arbeid gelieerd feit?
Langs de andere kant. Waarom niet iedereen een familiale verzekering heeft begrijp ik nog altijd niet.

AnnickV
Topic Starter

#8 , 15 okt 2011 11:09

Dat was gebeurd op het werk in een verzorgingstehuis, en de dader is één van de cliënten die me aanviel. Dus een arbeidsongeval, maar ook een klacht ingediend voor opzettelijke slagen en verwondingen.

En langs de andere kant, als studente op kot, heeft me niemand ooit gezegd een familiale verzekering te nemen.

mava105

#9 , 15 okt 2011 12:36

, als studente op kot, .
Als je echt studente bent en op kot, kan je nog genieten van de verzekeringen van uw ouders.

Franciscus

#10 , 15 okt 2011 14:05

Klopt, dus asap de familiale verwittigen.
Maar gezien strafrechtelijke feiten is ook de werkgever hiervoor de (rechts)persoon die hiervoor mee moet tussenkomen.
Ik spreek uit ervaring :cry:

AnnickV
Topic Starter

#11 , 18 jan 2012 18:28

Blijkbaar komt de verzekering van mijn werkgever enkel tussen voor de materiële schade, en moet ik voor persoonlijke en morele schade mijn eigen verzekering aanspreken. Dit is toch vreemd?

Laatst omhoog gehaald door AnnickV op 18 jan 2012 18:28.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”