Beste leden
Ik richt me tot dit forum voor advies omdat ik momenteel nog geen enkele ervaring heb met het gerecht. Ik weet niet goed wat ik moet ondernemen om uit volgende situatie te geraken:
We zijn een groep van 5 die T-shirts wilde laten drukken. We hebben hiervoor een 'betrouwbaar' bedrijf gecontacteerd. De communicatie verloopt goed. Op een bepaald moment veranderd het bedrijf van naam (volgens de contactpersoon). We maken ons geen zorgen en plaatsen een bestelling via hem. We betalen netjes zoals gevraagd, maar horen niets meer van onze t-shirts.
We sturen na enkele weken een email om te vragen hoe de bestelling verloopt en krijgen antwoord van zijn vrouw dat haar man in het ziekenhuis ligt. Na nog enkele weken merken we dat de oude website en oude naam van het bedrijf nog steeds bestaan. We nemen contact op met het bedrijf ( de vroegere contactgegevens) en zij delen ons mee dat de bewuste persoon een oplichter was en dat hij om die reden is onslagen. Verder konden zij niets voor ons doen.
Van de persoon kennen we de volledige naam en adres. We stuurden reeds een aangetekend schrijven naar die persoon met de vraag om ons het geld terug te geven, zoniet zouden wij juridische stappen ondernemen. Deze brief is ontvangen (niet terug gekregen), maar er is nooit antwoord op gekomen.
Wat moeten wij nu doen?
Mijn gok is naar de vrederechter te gaan, maar ik weet niet hoe ik een zaak moet opstarten en met welke argumenten.
hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Mvg
Dennis