canabis

kenvdh
Topic Starter

canabis

#1 , 29 mar 2012 18:07

beste.....
Een vriend van mij heeft vroeger canabis ge teelt voor eigen gebruik.
Nu hij ermee gestopt is zit hij met al het materiaal en zou er graag van af.
mag hij dit openbaar verkopen ( op kapaza of 2dehands )
tot binnenkort

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 mar 2012 18:53

Mijn bescheiden mening best niet doen

Gebruiker21

#3 , 30 mar 2012 13:32

Wat is "het materiaal"? Niemand gaat raar kijken als je lege bloempotjes, potgrond, een gieter, enz... verkoopt. ik ben niet meteen thuis in de materie, maar materiaal om planten groot te brengen, is niet illegaal. Als dit materiaal is om specifiek canabbisplanten groot te brengen, en dit materiaal kan echt voor niets, maar dan ook niets anders gebruikt worden, zou ik het idd niet doen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Oude Belg

#4 , 30 mar 2012 16:18

Wat is "het materiaal"? Niemand gaat raar kijken als je lege bloempotjes, potgrond, een gieter, enz... verkoopt. ik ben niet meteen thuis in de materie, maar materiaal om planten groot te brengen, is niet illegaal. Als dit materiaal is om specifiek canabbisplanten groot te brengen, en dit materiaal kan echt voor niets, maar dan ook niets anders gebruikt worden, zou ik het idd niet doen.

Als er een sterk vermoeden is dat het materiaal gebruikt zal worden voor cannabiskweek, grijpt de politie in. Denk aan de "Growshop" op de "Paardenmarkt" in Antwerpen. Lege bloempotjes, potgrond, gieters, enz... werden in beslag genomen, de winkel verzegeld, en de eigenaars konden het gaan uitleggen op de rechtbank.

http://www.gva.be/Archief/guid/rechtban ... 8a27346927" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21

#5 , 02 apr 2012 07:59

Het zal wel die "enz..." die voor problemen zorgde, en niet de potjes, potgrond en gieters. Ik denk dat de "enz..." dingen zullen geweest zijn als cannabiszaad en dergelijken, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Oude Belg

#6 , 02 apr 2012 08:57

Het zal wel die "enz..." die voor problemen zorgde, en niet de potjes, potgrond en gieters. Ik denk dat de "enz..." dingen zullen geweest zijn als cannabiszaad en dergelijken, niet?
Nee, dat was er niet. Later zijn ze ook wel veroordeeld voor andere, ondermeer cannabisgerelateerde feiten, maar bij de huiszoekingen en verzegeling van de "growshop" is niets bezwarends gevonden. '
"enz" waren lampen, hashpijpen (zonder hash :) ), portemonneekes met afbeeldingen van cannabisbladeren, ..... Voor de aankoop van hash moet je noordelijker zijn in 't Stad :D
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21

#7 , 02 apr 2012 11:04

Lampen? Voor de "normale" kweek van planten heb je dat niet nodig. Hashpijpen heb je daarvoor ook niet nodig. Portemonneekes idem. Met andere woorden, het gaat weldegelijk om de "enz..." Had deze winkel een enkel plantgerief in huis gehad (en eventueel een andere naam) dan was er niets aan de hand geweest.

Dus aan de topic starter: de bloempotten, potgrond, harkjes, weet ik veel wat... verkopen: geen probleem. De lampen, hashpijpjes, cannabiszaden, enz...: slecht idee!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”