Hallo,
Toen ik nét 18 jaar was (ben nu 24) heb ik de fout begaan om een auto te stelen. Ik heb hiervoor 3 weken in de gevangenis gezeten, ik werd namelijk vrijgesproken in Beroep. Maar tijdens mijn voorwaardelijke periode heb ik met mijn slechte vrienden van toen het opnieuw gedaan (joyriden voor de kick) en heb hiervoor meteen 4 maand gevangenis gekregen + 2 jaar voorwaardelijk en een immense geldboete en schadevergoeding.
Nu zijn die extreme stommiteiten gelukkig al 6 jaar achter de rug, maar ik vraag me af als dit nog steeds op mijn strafblad of goed gedrag en zeden staat? Ik wil namelijk gaan werken bij Telenet en men vraagt hiervoor mijn goed gedrag en zeden, en eerlijk gezegd durf ik er niet achter gaan, en ben ik gewoon bang voor het resultaat.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik daardoor in schuldbemiddeling zat en dit is pas een jaar geleden afgelopen.
Als ik nu naar het stadhuis ga, zal die veroordeling er nog opstaan? En heb ik enig recht om dit op een of andere manier te laten wissen? Heb natuurlijk sindsdien niks meer illegaals gedaan. Alhoewel, een paar maand terug heb ik positief geblazen op alcohol en ik moet hiervoor nog naar de politierechtbank gaan.
Ik hoop dat ik er ooit nog van afkom want dit heeft en brengt toekomstig werk zwaar in het gedrang
Alsinds bedankt