Goed gedrag en zeden, autodiefstal

DenDen
Topic Starter

Goed gedrag en zeden, autodiefstal

#1 , 19 apr 2012 23:12

Hallo,

Toen ik nét 18 jaar was (ben nu 24) heb ik de fout begaan om een auto te stelen. Ik heb hiervoor 3 weken in de gevangenis gezeten, ik werd namelijk vrijgesproken in Beroep. Maar tijdens mijn voorwaardelijke periode heb ik met mijn slechte vrienden van toen het opnieuw gedaan (joyriden voor de kick) en heb hiervoor meteen 4 maand gevangenis gekregen + 2 jaar voorwaardelijk en een immense geldboete en schadevergoeding.

Nu zijn die extreme stommiteiten gelukkig al 6 jaar achter de rug, maar ik vraag me af als dit nog steeds op mijn strafblad of goed gedrag en zeden staat? Ik wil namelijk gaan werken bij Telenet en men vraagt hiervoor mijn goed gedrag en zeden, en eerlijk gezegd durf ik er niet achter gaan, en ben ik gewoon bang voor het resultaat.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik daardoor in schuldbemiddeling zat en dit is pas een jaar geleden afgelopen.

Als ik nu naar het stadhuis ga, zal die veroordeling er nog opstaan? En heb ik enig recht om dit op een of andere manier te laten wissen? Heb natuurlijk sindsdien niks meer illegaals gedaan. Alhoewel, een paar maand terug heb ik positief geblazen op alcohol en ik moet hiervoor nog naar de politierechtbank gaan.

Ik hoop dat ik er ooit nog van afkom want dit heeft en brengt toekomstig werk zwaar in het gedrang

Alsinds bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 apr 2012 23:23

Ja, feiten staan in het strafregister en op uw strafblad (vroegere bewijs goed zedelijk gedrag).
Ja, u kan het laten wissen door eerherstel te vragen ....maar dat is nog ietsje te vroeg gezien voor wanbedrijven er dacht ik een termijn van 3 tot 5 jaar van toepassing is.
Trouwens in gevangenis en vrijgesproken in beroep lijkt me raar... want dan heb je ook een 'vergoeding' kunnen krijgen. Waren de feiten dan niet bewezen??
Verder spreek je over voorwaardelijkheid en ineens een substantiële straf waar ik herhaling en strafverzwaring in meen te herkennen. Dus geen vrijspraak maar een voorwaardelijke straf met voorwaarden en dan terug nieuwe feiten zodat er herhaling EN strafverzwaring mogelijk is..??

U kan altijd een attest aanvragen en zien wat er opstaat.
U dient wel te zeggen waar u gaat werken gezien er twee type strafblad zijn...
Voor de rest ga eens met uw kwartierinspecteur praten die kan zien wat er opstaat en wanneer je aan de voorwaarden van eerherstel kan voldoen.
Er is nl ook de regelgeving eens aangevraagd en eerherstel geweigerd moet je terug een periode wachten.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”