Verhoor.

Euqilegna
Topic Starter

Verhoor.

#1 , 13 jun 2012 18:32

Kreeg eerder deze week een brief met verzoek me aan te bieden bij de politie voor een verhoor waarbij opzettelijke slagen en
verwondingen me te laste kunnen worden gelegd.
Mijn echtgenoot had in oktober vorig jaar een klacht tegen me ingediend nadat ik hem, tja opzettelijk geslagen en verwond had.
Ik had gedronken en was agressief. Ondertussen heb ik me laten behandelen in een ontwenningskliniek en volg ik nog iedere week nazorg.
We zijn nog steeds gehuwd en de relatie is goed nu. Dit betekent wel een deuk in onze relatie want dat hij klacht tegen me had ingediend (er zouden foto's van de verwondingen zijn, al bij al niets ernstigs) heeft hij me de voorbije 8 maand niet verteld.
Vraag me af wat ik kan verwachten tijdens zo een verhoor.
Ik heb een advocaat geraadpleegd en die heeft me op mijn rechten gewezen en verteld wat de eventuele gevolgen kunnen zijn.
Ik zit erg verveeld met deze zaak. :(

Groeten,
Angelique

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jun 2012 09:42

Valt onder Intra Familiaal Geweld. Vermoedelijk wordt u ook uitgenodigd door de dossierbeheerder bij de lokale politie ( of een van de medewerkers)
Deze codering geeft aan dat het parket 'bijzonder' aandacht besteed aan de zaak.
In concreto wil dat wel zeggen dat de nadruk gelegd wordt op maatregelen.
Feit dat het al een hele tijd goed gaat is een positief element.
Feit dat u ook in een ontwenningskliniek bent geweest is goed.
ik denk dat er nog anders stappen mogelijk zijn.... samen met echtgenoot werken aan de relatie en vooral aan het feit waarom dit allemaal is kunnen gebeuren.
Dus samen aan het 'herstel en (h)erkenningsproces werken is ook belangrijk.

Parket zal dan de zaal 'on hold' zetten en na x tijd seponeren.

Euqilegna
Topic Starter

#3 , 15 jun 2012 19:19

Thanks Franciscus,

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”