Materialen terugkrijgen

icon
Topic Starter

Materialen terugkrijgen

#1 , 10 jul 2012 19:33

Even korte situatieschets:

Ik ben reeds enkele jaren zelfstandige, en heb jaren samen gewerkt met mij vader. Reeds enkele jaren werk ik u alleen, en is mijn vader met pensioen. Mijn vader is in het bezit van de magazijnen waar het materiaal in staat. Na een ernstige ruzie laat hij mij niet meer toe in deze magazijnen te komen, waardoor ik niet aan mijn materiaal geraak en ook niet kan werken.
Ik heb devolgende vragen:

Hoe kan ik mijn materiaal terugvorderen en hoe lang kan dit duren?
Kan ik schadevergoeding vragen voor de onnodige kosten die ik moet maken door het aankopen van materialen om toch werken te kunnen aannemen? Kan ik vergoeding vragen voor de werken die ik hierdoor niet kan uitvoeren?

Mijn zaak lijdt hier ernstig onder!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2012 20:03

Ben jij huurder van deze magazijnen? Met een geschreven huurovereenkomst?

j.demoor

#3 , 12 jul 2012 09:26

“Art.2279.Met betrekking tot roerende goederen geldt het bezit als titel...”(Burgerlijk Wetboek).

‘Mijn vader is in het bezit van de magazijnen waar het materiaal in staat’

‘In een geschil tussen de huidige bezitter van een lichamelijk roerend goed en de bezitter die hem onmiddellijk voorafging of diens rechthebbenden,vormt het bezit een vermoeden van titel ten voordele van de bezitter die te GOEDER TROUW is. Overeenkomstig art.1315,al.1 B.W. dient hij die beweert dat een bezit gebrekkig is,zulks te bewijzen‘[Cass. 24 september 2007(M.G./G.J.),R.W.2008-09,825-829,Noot JANSEN,R.].
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”