Geachte,
Gisteren was ik jassen aan het passen in WE. Toen ik het pashokje verliet stond er security en vroeg me om al mijn zakken leeg te maken...Ik heb dit vrijwillig gedaan...heb zelfs mijn schoenen uitgedaan en ze hebben alles nagekeken... Volgens de verkoper zou hij een kniptang zien liggen hebben... Aan de ene jas hing GEEN beveiligingslabel en aan de andere jas was het beveiligingslabel beschadigd... Men vond dit raar en ben toen meegemoeten naar een lokaal waar ik moest wachten op de politie...Ik had een zak mee waarin een dikke gillet zat van mij, die ik meehad om onder de jas te passen... Men vroeg mij waarom ik die zak meehad maar ik was zo overdonderd dat ik er geen antwoord kon op geven van de stress...
In de winkel en het pashokje hebben ze alles nagezocht om een kniptang te vinden...politie heeft me ook volledig gefouilleerd en men heeft niets gevonden... Ik had namelijk ook geen kniptang mee... Politie heeft dan een document ingevuld "uitnodiging tot verhoor" en heeft me een document meegegeven met verklaring van mijn rechten (wanneer ik niet van mijn vrijheid ben benomen en zal worden verhoord over misdrijven die mij ten laste kunnen worden gelegd). Ze wouden mij doen zeggen dat ik dat gedaan had... Maar ik had het niet gedaan...
Politie is dan achteraf meegegaan naar mijn wagen en doorzocht. In mijn wagen lagen er toevallig 2 gewone tangen (géén kniptangen) en een schroevendraaier die ik gebruikt had van mijn ouders omdat mijn thermostaat thuis kapotgegaan was en die ik daarvoor gebruikt had...heb hen dat ook gezegd maar dat wouden ze niet geloven... Een jas die ik vorige week gekocht had waaraan het prijslabel nog hing hebben ze ook zomaar meegenomen... Ik ging namelijk gisterenavond naar mijn ouders om het gereedschap terug te brengen en om die jas te laten zien... Had die jas nog niet aangehad daarom dat het label er nog aanhing... Ze hebben dat gereedschap, mijn gillet met de zak en die jas die ik gekocht had zomaar in beslag genomen en hebben mijn sleutels teruggegeven en ik mocht gaan. Heb toen nog gezegd: "straks ga je nog zeggen dat ik dat gereedschap bij me had terwijl het in de auto lag..." Hiervan is niets op papier gezet...ze hebben het gewoon meegenomen en dat is het en ik mocht gaan!
Mijn vraag is nu: mogen ze dat zomaar meenemen zonder dat daar iets van op papier wordt gezet!? Heb helemaal niks van verklaring of pv...enkel een uitnodiging tot verhoor...Wat moet ik nu doen en wat kan er gebeuren? Ik ben er helemaal van overdonderd en weet niet wat ik moet ondernemen...Alvast bedankt voor jullie hulp en reactie!
Met vriendelijke groeten.