Vals beschuldigd door ouder, wat nu?

voske76
Topic Starter

Vals beschuldigd door ouder, wat nu?

#1 , 20 mar 2013 08:27

Ik zit met een probleem waar ik niet goed weet hoe en wat.
Begin vorig jaar ben ik gescheiden,en omdat ik alles in het belang van mijn ex en kinderen heb gelaten,had ik zelf amper geld.
Noodlot sloeg toe door een diagnose kanker,met een financiele ramp als gevolg.
Mijn moeder stelde voor mij een som geld te lenen (zij heeft dit zelf op haar naam gedaan) om medische kosten te vergoeden,
ze stelde ook voor dat ik online bij een meubelketenen een postorderbedrijf wat basics mocht kopen van haar, ik mocht dit in haar naam bestellen
en op mijn adres laten leveren. Ik mocht aan de firma in haar naam een afbetaling aanvragen. Voorwaarde was wel dat ik niemand van de familie hierover iets zou vertellen (voor de jaloezie) en zeker haar nieuwe vriend niet, die mocht het nooit te weten komen.
Natuurlijk is het kort daarop uitgekomen door een factuur dat ze op mijn moeder haar adres hadden toegestuurd.
Mijn moeder heeft daarop tegen haar vriend en familie beweerd dat ze daar nooit toestemming voor gegeven heeft en ik dit zelf gedaan heb!
Nu is ze op verzoek van haar vriend, klacht gaan neerleggen bij de politie en moet ik vandaag ten tonele daar verschijnen voor een verklaring.
Weet iemand wat er staat te gebeuren? Want het is uiteindelijk mijn woord tegen het hare, en een oude vrouw kan waarschijnlijk meer
sympathie wekken bij politie/gerecht dan een jong persoon...
Ik weet gewoon niet meer wat te doen, mama wil niks toegeven omdat ze schrik heeft haar vriend te verliezen.
Welke stappen zou politie verder ondernemen, kan men de verkregen spullen in beslag nemen?
Enwat doe ik best?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 mar 2013 12:18

Wie zijn handtekening staat op de papieren?

voske76
Topic Starter

#3 , 20 mar 2013 14:22

Alles is via internet besteld, de enige papieren die getekend
Zijn is een afleveringsborderel van een tussenfirma, en
Ik heb getekend bij aflevering voor ontvangst.
Ondertss verhoord door politie als verdachte, en alles
Wordt naar het parket doorgestuurd. :-(

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 mar 2013 16:30

U hebt toch datgene verteld wat hierboven beschreven is?
Dus levering bij mevrouw A op adres X en factuur naar mevrouw B op adres Y?
En het is uw handtekening op de leveringen niet een 'valse' handtekening van uw moeder?

Was haar vriend aanwezig bij de aangifte van uw moeder?
Of werd ze alleen gehoord?

Hebt u nog contact met uw moeder?
Heeft iemand al eens verteld aan haar dat
Worst case scenario
""Uw moeder dus bereidt is om haar dochter naar de gevangenis te laten gaan?
Dat U kan gearresteerd worden en voorgeleid en dan rechtstreeks overgebracht naar de gevangenis.
Dat bij niet betaling wordt alles in beslag genomen."""

Is politie bereidt om ALLEEN met uw moeder te praten.
Dus zonder de vriend erbij?
Dat ze daar toegeeft hij het werkelijk is.

Tegenover de vriend kan er altijd een ander verhaaltje worden opgehangen die heeft GEEN inzage van het PV.
Uw moeder kan ook een brief naar de procureur sturen waarin zij uitlegt waarom ze het gedaan heeft.

Of u neemt indien u nog spreekt met uw moeder /of een vertrouwenspersoon van u HET GANSE gesprek op op een opnametoestel is perfect legaal

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”