Ik zit met een probleem waar ik niet goed weet hoe en wat.
Begin vorig jaar ben ik gescheiden,en omdat ik alles in het belang van mijn ex en kinderen heb gelaten,had ik zelf amper geld.
Noodlot sloeg toe door een diagnose kanker,met een financiele ramp als gevolg.
Mijn moeder stelde voor mij een som geld te lenen (zij heeft dit zelf op haar naam gedaan) om medische kosten te vergoeden,
ze stelde ook voor dat ik online bij een meubelketenen een postorderbedrijf wat basics mocht kopen van haar, ik mocht dit in haar naam bestellen
en op mijn adres laten leveren. Ik mocht aan de firma in haar naam een afbetaling aanvragen. Voorwaarde was wel dat ik niemand van de familie hierover iets zou vertellen (voor de jaloezie) en zeker haar nieuwe vriend niet, die mocht het nooit te weten komen.
Natuurlijk is het kort daarop uitgekomen door een factuur dat ze op mijn moeder haar adres hadden toegestuurd.
Mijn moeder heeft daarop tegen haar vriend en familie beweerd dat ze daar nooit toestemming voor gegeven heeft en ik dit zelf gedaan heb!
Nu is ze op verzoek van haar vriend, klacht gaan neerleggen bij de politie en moet ik vandaag ten tonele daar verschijnen voor een verklaring.
Weet iemand wat er staat te gebeuren? Want het is uiteindelijk mijn woord tegen het hare, en een oude vrouw kan waarschijnlijk meer
sympathie wekken bij politie/gerecht dan een jong persoon...
Ik weet gewoon niet meer wat te doen, mama wil niks toegeven omdat ze schrik heeft haar vriend te verliezen.
Welke stappen zou politie verder ondernemen, kan men de verkregen spullen in beslag nemen?
Enwat doe ik best?