beschuldigd van vandalisme aan deur

dirkjan
Topic Starter

beschuldigd van vandalisme aan deur

#1 , 10 mei 2013 22:36

Dinsdag ben ik uitgegaan tot zeven uur smorgens, hierbij heb ik een dispuut gehad met mijn bijna vriendin.
Zij is naar huis gegaan met de bus en ik ben achter gegaan om het uit te praten. Eenmaal bij haar kot aangekomen belde ik aan en deed zij niet open.
Ik belde aan bij haar kotgenoten en deze deden ook niet open, wat logisch lijkt.
Nu, de volgende morgen kreeg ik een bericht van haar waar ze in vroeg of ik haar deur had kapot gemaakt(dit is een glazen deur).
Ik heb dit niet gedaan maar toch heeft zij mij aangegeven bij de politie. Ik kan mijn onschuld niet bewijzen aangezien er geen getuigen waren en ikzelf volgens mezelf wel een motief heb (de ruzie).
Hoe kan ik mezelf onschuldig verklaren en hoe bewijs ik dit? Is de kans groot dat ik aangeklaagd word en wat is de sanctie hiervoor?
Dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 mei 2013 22:50

Als er geen getuigen zijn is het woord tegen woord.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

dirkjan
Topic Starter

#3 , 10 mei 2013 22:57

wie heeft er dan gelijk? ik of zij? Als er geen getuigen zijn?

Reclame

Turaki

#4 , 11 mei 2013 00:02

Wie er gelijk heeft weet enkel u (wegens geen getuigen). Zolang uw schuld niet bewezen is, bent u voor de wet onschuldig. Een eenzijdige verklaring wordt maar zelden als voldoende bewijs aanvaard, maar het is aan de rechter om hier over te oordelen.

dirkjan
Topic Starter

#5 , 11 mei 2013 17:46

Dus ik hoef me nergens om druk te maken?

Turaki

#6 , 11 mei 2013 17:51

Dus ik hoef me nergens om druk te maken?
Dat heb ik niet gezegd.

dirkjan
Topic Starter

#7 , 11 mei 2013 18:20

Dat bedoel ik ook niet, maar ik kan mijn onschuld enkel bewijzen door tegen de politie te zeggen dat ik het niet gedaan heb?

Turaki

#8 , 11 mei 2013 18:41

U moet uw onschuld niet bewijzen, politie moet bewijzen dat u schuldig bent. U zal waarschijnlijk verhoort worden, maar als u niet zegt dat u het gedaan heeft, vormt uw verhoor geen bewijs tegen u. Dit wil niet zeggen dat er geen ander bewijs kan zijn.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 13 mei 2013 00:04

Al de andere huurders kunnen getuigen dat u hen hebt wakker gebeld toch? Ze hebben mogelijk ook gehoor wat u allemaal geroepen hebt
Dus op moment van de feiten was u blijkbaar daar?

Mogelijk op grond van vermoedens...

dirkjan
Topic Starter

#10 , 13 mei 2013 13:56

Ja zij kunnen getuigen dat ik daar aanwezig was, maar niet dat ik die deur zou kapot gemaakt hebben, zij waren boven in hun kot met een gesloten deur. Eventueel als ze naar beneden gekomen zijn en geconstateerd hebben dat de deur kapot was, ik was daar niet meer.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#11 , 31 mei 2013 16:23

Als verschillende kotgenoten verklaren dat de deur niet kapot was voor u daar toekwam, u daarna aangebeld hebt, eventueel dingen geroepen, enz... en toen zij daarna de deur gingen bekijken, dat deze stuk was... Geen 100% sluitend bewijs, maar voor veel rechters genoeg om u schuldig te verklaren...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”