Huisdiefstal

TN1980
Topic Starter

Huisdiefstal

#1 , 15 jul 2013 11:11

Onze situatie:

Begin dit jaar is mijn vrouw (poetsvrouw) betrapt op huisdiefstal (50euro). Hiervoor is de politie ter plaatse gekomen en heeft een PV - Verhoor opgemaakt.
Dit geld is direct teruggegeven.

Recentelijk heeft mijn vrouw enkele recente huisdiefstallen (totaalbedrag 800euro) opgebiecht tijdens een nieuw verhoor, dit verhoor naar aanleiding van één beschuldiging. Ook is door de politie vastgesteld dat mijn vrouw een slecht zelfbeeld heeft en dringend hulp nodig heeft.
De politie heeft een afspraak gemaakt om haar te laten begeleiden. Mijn vrouw gebruikt reeds verschillende jaren anti depressie en heeft voorheen ook contact gehad met een psychiater. Het geld zal worden teruggegeven.

Nu wat mogen we verwachten?
Is dit te beschouwen als herval of zullen deze 2 zaken samen worden bekeken?
Op welke termijn komt dit voor én welke straffen worden er voor dergelijke feiten meestal uitgesproken?

Alvast bedankt voor de reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jul 2013 12:10

Loondiefstal (art. 464 Strafwetboek):
"De gevangenisstraf is ten minste drie maanden, indien de dief een dienstbode of een loondienaar is, zelfs wanneer hij de diefstal gepleegd heeft ten nadele van andere personen dan die welke hij diende, maar die zich bevonden hetzij in het huis van de meester, hetzij in het huis waar hij hem vergezelde, of indien de dief een werkman, gezel of leerling is, die de diefstal heeft gepleegd in het huis, het werkhuis of het magazijn van zijn meester, of ook indien de dief een persoon is die gewoonlijk arbeid verricht in de woning waar hij gestolen heeft."

Foto's en vingerafdrukken afgenomen?
Hangt van de omstandigheden af.
1- het kan zijn dat het parket de zaken al samenvoegt.
2- het kan zijn dat de rechter dat doet
3- uw advocaat kan dat vragen.

Maar gezien politie al zelf voorstelde om hulp te zoeken kan het goed zijn dat parket de zaak zo wie zo 'on hold' zet en de therapie afwacht.

TN1980
Topic Starter

#3 , 16 jul 2013 09:58

bij elk verhoor zijn vingerafdrukken genomen.

Is dit 3 maanden effectief, of worden dergelijke straffen meestal met "uitstel" gegeven?
Alsook heb je een idee van de boete?

Ik verwacht dat de therapie wel minstens een jaar zal duren gezien het verleden van mijn vrouw ...

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”