Jeugdzorg

Mientje80
Topic Starter

Jeugdzorg

#1 , 10 sep 2013 21:03

Hallo beste leden.
Ik heb een probleem en weet er totaal geen raad mee.
Vorig jaar kreeg ik een brief van vertrouwenscentra kindermishandeling er was anoniem een melding gedaan van verwaarlozing van mijn kinderen me kinderen zouden constant opgesloten worden en ik zou me kinderen zelden te eten geven en me kinderen zouden vies zijn. Ik heb volledig mee gewerkt omdat ik wist dat het niet waar was. Ze hebben goed onderzoek gedaan en na een paar weken werd de melding dan ook gesloten omdat ze niks konden vinden alles goed zou je zeggen. Begin augustus kreeg ik plots bezoek van de politie samen met een sociaal medewerker ze wilde met mij een gesprek en ze vroegen of ze binnen mochten komen was geen probleem voor mij. Ze vertelde tegen me dat er twee mensen aangifte hadden gedaan van zware mishandeling ik zou elke dag me kinderen omsluiten en nooit te eten geven. Ik schok hier heel erg van. Ze vroegen of ze een rond door het huis mochten maken en of ze even met de kinderen mochten praten en ik heb gewoon netjes toegegeven. Ze waren tevreden over me huis zagen niks wat fout was ook met de kinderen kwam op het eerste gezicht voor hun niks verdachts uit. Maar de agent zei maar u bent niet van ons af het parket zou het comité bijzondere jeugdzorg inschakelen omdat het om een ernstige aangifte ging. Nu heb ik bijzondere jeugdzorg om me dak voor maanden.

Via via ben ik er achter gekomen dat me buren er achter zitten ook zowel van de eerste melding ik ben naar de buren gegaan om opheldering te vragen ze bekende meteen dat hun aangifte hadden gedaan en ook achter de eerste melding zaten. Ik heb gevraagd waarom ze dat steeds doen. Ik kreeg als antwoord dat ze me gezin weg willen hebben. En ze hebben gezegd dat ze zulke meldingen blijven doen Ik heb contact gehad met de wijk agent en verteld wat de buren zeiden maar de agent zei ja sorry maar je kunt hier niets tegen doen.

Er is totaal niks van waar ik heb mensen die kunnen getuigen dat ik me kinderen met liefde behandelt en ze alles geven.
Maar mijn vraag is wat kan ik hier tegen doen???

Ik bedoel ik werk gewoon netjes mee en ze mogen iedereen bellen of wat dan ook. Maar hoe kan iemand z'n zware aangifte doen wat gewoon niet waas is.
Ik hoop dat iemand me goede raad kan geven
Dankje wel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2013 21:27

Ik zou niet wachten om aangifte te doen. Vermoedelijk hebt u het gesprek niet opgenomen wat wettelijk mag.
Wat de wijkagent heeft gezegd is NIET correct.U kan daar wel iets tegen doen. U kan niet sdoen als ze terug aangifte doen dat is wel correct.
Ik hoop bijna dat ze dat nog meerdere malen doen zo hebt u zeker en vast bewijsmateriaal.
Als ik u was zou ik een digitaal opnameapparaatje aanschaffen en dat steeds bij hebben en alle gesprekken met buren opnemen.

De eerste instantie is geen gerechtsinstantie dus daar heeft parket geen info van.
Ze kunnen die vermoedelijk wel opvragen via gerechtelijke procedure.
Politie en CBJ zijn meldingsplichtig aan parket/jeugdrechter.

U hebt toch in uw verhoor laten opnemen dat er door een andere dienst al controle is geweest?

Volgens mij maakt u best een afspraak met de jeugdbrigade en doet uw verhaar zoals hierboven... parket kent de aangevers en dus zal uw verklaring de zaak een andere wending geven.
Zeker als die buren nog aangiften blijven doen.

En als u ondertussen dan nog enkele gesprekken hebt opgenomen kan u deze ook in uw verklaring laten opnemen . Opletten politie moet wel de originele opname kunnen beluisteren.
Deze ook op een CD of zo laten zetten en als bijlage bij PV laten voegen.

Mocht u nog vragen hebben ... laat het maar weten...

Mientje80
Topic Starter

#3 , 10 sep 2013 21:37

Ik zou niet wachten om aangifte te doen. Vermoedelijk hebt u het gesprek niet opgenomen wat wettelijk mag.
Wat de wijkagent heeft gezegd is NIET correct.U kan daar wel iets tegen doen. U kan niet sdoen als ze terug aangifte doen dat is wel correct.
Ik hoop bijna dat ze dat nog meerdere malen doen zo hebt u zeker en vast bewijsmateriaal.
Als ik u was zou ik een digitaal opnameapparaatje aanschaffen en dat steeds bij hebben en alle gesprekken met buren opnemen.

De eerste instantie is geen gerechtsinstantie dus daar heeft parket geen info van.
Ze kunnen die vermoedelijk wel opvragen via gerechtelijke procedure.
Politie en CBJ zijn meldingsplichtig aan parket/jeugdrechter.

U hebt toch in uw verhoor laten opnemen dat er door een andere dienst al controle is geweest?

Volgens mij maakt u best een afspraak met de jeugdbrigade en doet uw verhaar zoals hierboven... parket kent de aangevers en dus zal uw verklaring de zaak een andere wending geven.
Zeker als die buren nog aangiften blijven doen.

En als u ondertussen dan nog enkele gesprekken hebt opgenomen kan u deze ook in uw verklaring laten opnemen . Opletten politie moet wel de originele opname kunnen beluisteren.
Deze ook op een CD of zo laten zetten en als bijlage bij PV laten voegen.

Mocht u nog vragen hebben ... laat het maar weten...
Nee daar dacht ik niet aan op dat moment om het gesprek op te nemen.
Ja ik heb kenbaar gemaakt dat ze eerder een melding gedaan maar dat daar niks uit kwam en gesloten was maar dat maakte voor de agent niks uit.
Waar vind ik die jeugdbrigade?. Ik woon in Limburg.

Reclame

Franciscus

#4 , 10 sep 2013 21:52

Elke politiezone heeft een jeugddienst/brigade/team .
Deze bestaat uit politieambtenaren en een sociale sectie (meestal burgerpersoneel met diploma's in sociale wetenschappen)

Mientje80
Topic Starter

#5 , 10 sep 2013 21:56

Elke politiezone heeft een jeugddienst/brigade/team .
Deze bestaat uit politieambtenaren en een sociale sectie (meestal burgerpersoneel met diploma's in sociale wetenschappen)
Klinkt misschien raar maar ik kan naar elke politie bureau gaan en daar vragen voor een gesprek met iemand van de jeugdbrigade??
Tevens was er bij de controle van de politie een sociaal medewerker mee die bij de politie werkt. Is dat een persoon van de jeugdbrigade?.

Franciscus

#6 , 10 sep 2013 22:10

Ja dat kan maar het beste isde jeugdbrigade in de zone waar die politie-inspecteur van is.
Mocht u dat niet weten...
Wat staat er als gegevens op uw copie van uw verhoor?
Heeft deze een naamkaartje achtergelaten?

Of is er een reden waarom u niet naar uw eigen zonecommissariaat wil gaan?

Mientje80
Topic Starter

#7 , 10 sep 2013 22:16

Ja dat kan maar het beste isde jeugdbrigade in de zone waar die politie-inspecteur van is.
Mocht u dat niet weten...
Wat staat er als gegevens op uw copie van uw verhoor?
Mocht alleen me zegje doen maar werd niet op geschreven of iets in die zin
Heeft deze een naamkaartje achtergelaten?

Of is er een reden waarom u niet naar uw eigen zonecommissariaat wil gaan?
Verhoor?. Ben niet verhoort helaas.
Mocht alleen me zegje doen maar werd niet opgeschreven of iets in die zin.
Die sociale medewerkster die heeft een kaartje achter gelaten een politie kaartje.
Ik wil juist gaan liefst morgen. Maar die sociale medewerker heeft zo iets van zal het onderzoek wel afwachten of het onzin is of niet. Daar ga ik niet mee ik gesprek natuurlijk. Heb die persoon duidelijk uitgelegd hoe en wat maar kan ik geen gesprek aan gaan.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”