Hallo beste leden.
Ik heb een probleem en weet er totaal geen raad mee.
Vorig jaar kreeg ik een brief van vertrouwenscentra kindermishandeling er was anoniem een melding gedaan van verwaarlozing van mijn kinderen me kinderen zouden constant opgesloten worden en ik zou me kinderen zelden te eten geven en me kinderen zouden vies zijn. Ik heb volledig mee gewerkt omdat ik wist dat het niet waar was. Ze hebben goed onderzoek gedaan en na een paar weken werd de melding dan ook gesloten omdat ze niks konden vinden alles goed zou je zeggen. Begin augustus kreeg ik plots bezoek van de politie samen met een sociaal medewerker ze wilde met mij een gesprek en ze vroegen of ze binnen mochten komen was geen probleem voor mij. Ze vertelde tegen me dat er twee mensen aangifte hadden gedaan van zware mishandeling ik zou elke dag me kinderen omsluiten en nooit te eten geven. Ik schok hier heel erg van. Ze vroegen of ze een rond door het huis mochten maken en of ze even met de kinderen mochten praten en ik heb gewoon netjes toegegeven. Ze waren tevreden over me huis zagen niks wat fout was ook met de kinderen kwam op het eerste gezicht voor hun niks verdachts uit. Maar de agent zei maar u bent niet van ons af het parket zou het comité bijzondere jeugdzorg inschakelen omdat het om een ernstige aangifte ging. Nu heb ik bijzondere jeugdzorg om me dak voor maanden.
Via via ben ik er achter gekomen dat me buren er achter zitten ook zowel van de eerste melding ik ben naar de buren gegaan om opheldering te vragen ze bekende meteen dat hun aangifte hadden gedaan en ook achter de eerste melding zaten. Ik heb gevraagd waarom ze dat steeds doen. Ik kreeg als antwoord dat ze me gezin weg willen hebben. En ze hebben gezegd dat ze zulke meldingen blijven doen Ik heb contact gehad met de wijk agent en verteld wat de buren zeiden maar de agent zei ja sorry maar je kunt hier niets tegen doen.
Er is totaal niks van waar ik heb mensen die kunnen getuigen dat ik me kinderen met liefde behandelt en ze alles geven.
Maar mijn vraag is wat kan ik hier tegen doen???
Ik bedoel ik werk gewoon netjes mee en ze mogen iedereen bellen of wat dan ook. Maar hoe kan iemand z'n zware aangifte doen wat gewoon niet waas is.
Ik hoop dat iemand me goede raad kan geven
Dankje wel