wasmachine

beertjebru
Topic Starter

wasmachine

#1 , 15 sep 2013 09:57

ik heb jullie raad nodig.

wij zijn een gezin met 5 mensen. Daarom hebben wij veel was. Omdat wij allebei in de week werken, wordt de was s'avonds of in het weekend gedaan.

het probleem: ons wasmachine maakt een lawaai bij het zwieren. Dit is al nagekeken door een technieker, maar vond niets om het lawaai te minderen. Wij houden daarmee rekening maar soms gebeurd het dat ons wasmachine nog bezig is na 10 uur. Onze buren, 2 gepensioneerde mensen van rond de 70 jaar, vinden dat dit niet kan. Zij vinden dat dit onder de naam "nachtlawaai" komt. Moeten wij een nieuw wasmachine kopen omdat onze buren dat willen?????

Gisteravond hadden wij bezoek en per ongeluk hadden er iemand iets gemorst. Mijn vrouw heeft zo snel mogelijk alles in het wasmachine gestoken(om geen plekken over te houden) en is beginnen draaien, met als gevolg dat na 24.00 was voor dat het begon te zwieren. Om 00.30 begon de buren op de muur te kloppen, lawaai te maken en als laatst werd er nog 2 maal aan onze voordeur gebeld. Wij hebben niet open gedaan omdat wij weten dat onze buurman een zeer kort lont heeft en zeer opvliegend is. Ik heb 3 kinderen en die waren alle 3 terug wakker

Na een tijdje is hij terug naar zijn huis gegaan en is dan beginnen lawaai te maken (met alles zitten verschuiven) Dat heeft zeker 20 minuten geduurd. Dit is meer pesten dan nachtlawaai

Praten helpt niet meer met deze personen want wij zijn slecht in hun ogen en hebben geen respect voor hen.

hebben jullie suggesties of wat kan ik doen met dit probleem.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 15 sep 2013 10:16

De wand achter de wasmachine extra isoleren?

Rene

#3 , 15 sep 2013 10:23

Isoleren, dacht ik ook al aan.
Er is speciale geluidsisolerende te koop in doe het zelf zaken. tracht daarmee het geluid te beperken.
Zet je wasmachine ook op een rubberen mat of een dikke pietschuimplaat tegen trillingen.

Misschien kan je het toerental regelen, dus wat minder zetten om te zwieren.
Er zijn nu eenmaal machines die veel meer lawaai maken dan andere. Niets aan te doen, ofwel een andere meestal duurdere kopen.

Reclame

Jabo

#4 , 15 sep 2013 14:39

Of zwieren uitzetten en 's ochtends bij het ontbijt laten zwieren.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 sep 2013 15:42

Als je de wasmachine hoort tot bij de buren, heb je ofwel héél dunne muurtjes, of echt een héél lawaaierige wasmachine. Onze wasmachine staat in het "washok" direct naast onze keuken met enkel een schilderdeur ertussen, maar als die dicht is, hoor je nauwelijks de machine zwieren.

Als uw machine echt zo luidruchtig is, hebt u twee keuzes:
1. U vervangt ze niet, maar houdt rekening met de buren (en zet deze dus niet aan om middernacht!!!).
2. U wens te wassen wanneer u wil, en vervangt uw wasmachine dan ook door een stiller exemplaar.

Ik denk niet dat het redelijk is dat u vertikt een stillere wasmachine te kopen, en dan ook nog eens wenst te wassen op elk moment van de dag, tot 's nachts toe. Ik vermoed dat de gemiddelde vrederechter gelijkaardig zal denken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Oude Belg

#6 , 23 sep 2013 16:08

Een andere mogelijkheid : zet er een schakelklok tussen. Inladen wanneer u wil, wassen start op de ingestelde tijd.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Lanox
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 sep 2013 16:26

Een andere mogelijkheid : zet er een schakelklok tussen. Inladen wanneer u wil, wassen start op de ingestelde tijd.
Met de meeste moderne wasmachines kan dit niet meer. Lang leve het digitale tijdperk.

Joeri_J

#8 , 23 sep 2013 16:32

Idd, zelf wel van plan in de toekomst zelfde 'fix' toe te passen als een kennis.
(wel technisch iemand nodig die er iets van af weet)

- de draden van drukknop "start" losmaken
- deze draden aan een relais hangen dat apart bediend kan worden.
- door middel van (instelbare) elektronische count-down-timer (bespaar de details over de inhoud) word het relais bedient
- de startknop aansluiten op de start van de count-down.

de front van 't paneel werd bij hem nog eens een opening gemaakt om een extra display (aantal min tot countdown) te laten tonen.

Je duwt vervolgens op start, maar in feite stel je de druk-actie een x aantal minuten uit.
Bij hem was het ingesteld dat hoe meer je op de start knop duwt hoe hoger het aantal minuten werd.
Lang ingeduwd houden zorgde voor directe start

(gemaakt met een arduino bordje)

edit:
er zijn ook al stand-allone kits beschikbaar:
bvb: http://www.electronickits.com/kit/compl ... ck1611.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (dit voorbeeld weliswaar maar max 8192 seconde uitstelbaar => 136,53 min => 2:15)

Maar wel spijtig dat alle technologie deze tijde, zulke basis functionaliteit er niet meer inzit...

imo heb je idd 2 keuze's als de machine echt zo luid is:
- rekening houden met tijdschema van je buren
- nieuwe machine aankopen

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”