ik heb jullie raad nodig.
wij zijn een gezin met 5 mensen. Daarom hebben wij veel was. Omdat wij allebei in de week werken, wordt de was s'avonds of in het weekend gedaan.
het probleem: ons wasmachine maakt een lawaai bij het zwieren. Dit is al nagekeken door een technieker, maar vond niets om het lawaai te minderen. Wij houden daarmee rekening maar soms gebeurd het dat ons wasmachine nog bezig is na 10 uur. Onze buren, 2 gepensioneerde mensen van rond de 70 jaar, vinden dat dit niet kan. Zij vinden dat dit onder de naam "nachtlawaai" komt. Moeten wij een nieuw wasmachine kopen omdat onze buren dat willen?????
Gisteravond hadden wij bezoek en per ongeluk hadden er iemand iets gemorst. Mijn vrouw heeft zo snel mogelijk alles in het wasmachine gestoken(om geen plekken over te houden) en is beginnen draaien, met als gevolg dat na 24.00 was voor dat het begon te zwieren. Om 00.30 begon de buren op de muur te kloppen, lawaai te maken en als laatst werd er nog 2 maal aan onze voordeur gebeld. Wij hebben niet open gedaan omdat wij weten dat onze buurman een zeer kort lont heeft en zeer opvliegend is. Ik heb 3 kinderen en die waren alle 3 terug wakker
Na een tijdje is hij terug naar zijn huis gegaan en is dan beginnen lawaai te maken (met alles zitten verschuiven) Dat heeft zeker 20 minuten geduurd. Dit is meer pesten dan nachtlawaai
Praten helpt niet meer met deze personen want wij zijn slecht in hun ogen en hebben geen respect voor hen.
hebben jullie suggesties of wat kan ik doen met dit probleem.