Beste,
Mijn dochter werd tegen haar wil vastgehouden door haar vriend. Hij heeft haar zwaar toegetakeld.
Er staat daar niks op haar naam.
Ik kreeg vrijdagavond een verontrustende telefoon 'mama kom mij helpen, hij wurgt mij, hij slaagt mij, ik kan niet buiten, hij is sigaretten gaan kopen, ik heb de kamerdeur open gekregen en hij is de gsm vergeten mee te nemen. Mama haast u hij is terug' (nachtwinkel is 20m verder)
Mijn echtgenoot wou niet dat ik 'mij zou moeien met een meerderjarige' en 'ze moest haar plan maar leren trekken' (daar volgt een scheiding op) dus ben ik op m'n eentje tot daar gelopen en de politie gebeld die er onmiddellijk stond.
Hij negeerde mij volledig en zei dat IK degene was die haar niet met rust liet en nog wat gewauwel.
Toen de politie haar zag (ik stond de hele tijd aan de deur beneden) zeiden ze 'meneer, u komt mee naar het buro' en is hij beginnen vechten en je reinste onzin beginnen uitkramen. Hij werd geboeid aan handen en voeten.
Ze hebben dan samen met haar, haar spullen ingepakt en eens de spullen buiten zijn ze met hem vertrokken.
We hebben slagen en verwondingen laten vaststellen. En wurgsporen en bijt- en brandwondes. Striemen van zweepslagen met een plastiek stokje, dat zijn open wondes. Om het kort te houden: Haar gezicht is niet bont en blauw (wel bijtwondes) Ze moest niet in het ziekenhuis blijven.
We hebben er foto's van, de politie heeft er foto's van.
We hebben het verslag van de dokter
Ze is voor onbepaalde tijd werkonbekwaam. Echt werkonbekwaam, niet werkonbekwaam om zeker te zijn dat er een proces volgt. Ze werkte bij DHL als interimaris met weekcontracten. Ik weet niet in hoeverre een rechter de werkonbewaamheid aanvaard als je geen vast werk hebt?
Er is klacht ingedient bij de politie
We houden alle rekeningen en facturen bij
Tegenklacht: Diefstal (in het bijzijn van de politie?), inbraak, lastig vallen van een persoon in zijn privé eigendom, laster, slagen en verwondingen, aanzetten tot druggebruik en god weet wat onzin nog. Maar ja, de politie moet alles noteren ook al is het ronduit belachelijk.
Ik kweek drugs, mijn dochter haar ex moest het verkopen en zij was tussenpersoon. Als zij niet genoeg geld binnenbracht kreeg ze slagen van ons en hij heeft haar gered.
Ik vermoed dus dat zijn advocaat als verzachtende omstandigheid een psychische stoornis zal inroepen zoals gebeurd is bij z'n ex vrouw en kind. Die klacht is geseponeerd geweest. Ik wil dat ten alle tijde vermijden!
Hij heeft ook tegen mijn dochter gezegd 'gij kunt mij niks doen want ik heb mijn ex ook bijeen geklopt en ik ben vrijgesproken, nu ga ik u kapotmaken en ze zullen mij nooit pakken want ik praat mij overal uit'
Enkele vragen:
1) Is er nog iets wat we moeten doen? Aangeven, bijhouden, op letten? (zie teksten in vetgedrukt)
2) Ben ik best met een advocaat in strafrecht?
3) Ze kan in feite geen advocaat betalen, hoe moet ik (of zij) een pro-deo aanvragen? (ik heb al met mijn bankier gebeld en kan tot 12.000€ lenen maar hij raad aan uit te kijken naar een pro deo)
4) Zij is meerderjarig (20), moet ze dat zelf doen of kan ik dat nog doen? Zij is totaal van de kaart.
5) Kan ze nog iets aan haar verklaring toevoegen of moet ze een nieuwe klacht indienen? Hij heeft haar bedreigd in de zin van 'voor de rest van u leven zult ge over u schouder moeten kijken want ik neem u te pakken voor wat ge gedaan hebt'
Dank bij voorbaat
Katleen