Slagen en verwondingen + vastgehouden

MissChilli
Topic Starter

Slagen en verwondingen + vastgehouden

#1 , 29 sep 2013 12:32

Beste,

Mijn dochter werd tegen haar wil vastgehouden door haar vriend. Hij heeft haar zwaar toegetakeld.
Er staat daar niks op haar naam.
Ik kreeg vrijdagavond een verontrustende telefoon 'mama kom mij helpen, hij wurgt mij, hij slaagt mij, ik kan niet buiten, hij is sigaretten gaan kopen, ik heb de kamerdeur open gekregen en hij is de gsm vergeten mee te nemen. Mama haast u hij is terug' (nachtwinkel is 20m verder)
Mijn echtgenoot wou niet dat ik 'mij zou moeien met een meerderjarige' en 'ze moest haar plan maar leren trekken' (daar volgt een scheiding op) dus ben ik op m'n eentje tot daar gelopen en de politie gebeld die er onmiddellijk stond.
Hij negeerde mij volledig en zei dat IK degene was die haar niet met rust liet en nog wat gewauwel.
Toen de politie haar zag (ik stond de hele tijd aan de deur beneden) zeiden ze 'meneer, u komt mee naar het buro' en is hij beginnen vechten en je reinste onzin beginnen uitkramen. Hij werd geboeid aan handen en voeten.
Ze hebben dan samen met haar, haar spullen ingepakt en eens de spullen buiten zijn ze met hem vertrokken.
We hebben slagen en verwondingen laten vaststellen. En wurgsporen en bijt- en brandwondes. Striemen van zweepslagen met een plastiek stokje, dat zijn open wondes. Om het kort te houden: Haar gezicht is niet bont en blauw (wel bijtwondes) Ze moest niet in het ziekenhuis blijven.
We hebben er foto's van, de politie heeft er foto's van.
We hebben het verslag van de dokter
Ze is voor onbepaalde tijd werkonbekwaam. Echt werkonbekwaam, niet werkonbekwaam om zeker te zijn dat er een proces volgt. Ze werkte bij DHL als interimaris met weekcontracten. Ik weet niet in hoeverre een rechter de werkonbewaamheid aanvaard als je geen vast werk hebt?
Er is klacht ingedient bij de politie
We houden alle rekeningen en facturen bij

Tegenklacht: Diefstal (in het bijzijn van de politie?), inbraak, lastig vallen van een persoon in zijn privé eigendom, laster, slagen en verwondingen, aanzetten tot druggebruik en god weet wat onzin nog. Maar ja, de politie moet alles noteren ook al is het ronduit belachelijk.
Ik kweek drugs, mijn dochter haar ex moest het verkopen en zij was tussenpersoon. Als zij niet genoeg geld binnenbracht kreeg ze slagen van ons en hij heeft haar gered.
Ik vermoed dus dat zijn advocaat als verzachtende omstandigheid een psychische stoornis zal inroepen zoals gebeurd is bij z'n ex vrouw en kind. Die klacht is geseponeerd geweest. Ik wil dat ten alle tijde vermijden!
Hij heeft ook tegen mijn dochter gezegd 'gij kunt mij niks doen want ik heb mijn ex ook bijeen geklopt en ik ben vrijgesproken, nu ga ik u kapotmaken en ze zullen mij nooit pakken want ik praat mij overal uit'

Enkele vragen:
1) Is er nog iets wat we moeten doen? Aangeven, bijhouden, op letten? (zie teksten in vetgedrukt)
2) Ben ik best met een advocaat in strafrecht?
3) Ze kan in feite geen advocaat betalen, hoe moet ik (of zij) een pro-deo aanvragen? (ik heb al met mijn bankier gebeld en kan tot 12.000€ lenen maar hij raad aan uit te kijken naar een pro deo)
4) Zij is meerderjarig (20), moet ze dat zelf doen of kan ik dat nog doen? Zij is totaal van de kaart.
5) Kan ze nog iets aan haar verklaring toevoegen of moet ze een nieuwe klacht indienen? Hij heeft haar bedreigd in de zin van 'voor de rest van u leven zult ge over u schouder moeten kijken want ik neem u te pakken voor wat ge gedaan hebt'

Dank bij voorbaat

Katleen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 sep 2013 18:58

Wat is hun statuut ik vermoed samenwonend maar welke vorm feitelijk wettelijk of wettelijk met samenlevingscontract?
Hoelang woonde ze al samen?
Staat het huurcontract op beide namen?
Was de politie er VOOR u er was of daarna....heeft de politie u zien aankomen?
Zijn er van haar nog zaken in het appartement?
Zoveel mogelijk foto's laten nemen ...hopelijk zijn die ook al genomen IN het ziekenhuis.
Er er een omstandig verslag opgesteld door de arts ...zo eentje met de figuurtjes voor en achterzijde?
Heeft zij een verzekering familiale met rechtsbijstand ...nu te laat indien niet maar zeker voor de toekomst neem er DIRECT een op haar naam.
Voorlopig alles bijhouden enkel het attest met werkonbekwaamheid bij politie (liefst in copie bijhouden).
Na verhoor zal uw dochter een attest klachtneerlegging ontvangen hebben.
Het 'opsluiten' is gijzelneming dus een afzonderlijk misdrijf.
Slagen en verwondingen houden ook de bijt en brandwonden in.
Wurging zeker als er sporen zijn vastgesteld... dus best nogmaals naar dokter en nu met foto's zeker de sporen laten fotograferen.... onderhuidse vingersporen desnoods via geneesheer aangesteld door parket.
Is de man gearresteerd en voorgeleid?
Hebt u weet of er een onderzoeksrechter is aangesteld?
Neem maandag aan de hand van het PV nr direct contact op met de dienst SLAchtoffer ZOrg van de lokale politie.
Deze zullen u zeker verder helpen.

Er zijn voorgaanden (ex en kind) dus kan dit dossier ook terug boven water komen. Is Intra Familiaal Geweld
Heeft de politie een zoeking gedaan in het appartement ... is het nog afgesloten ( plaats delict) .. sporenonderzoek naar aanleiding van de feiten nl poging moord ... en zoeking naar de drugs.
Best dan ook bij u om alles te ontkrachten.

Hebt u zelf een klacht ingediend? Dit wegens op zijn minst strafbare bedreigingen...
Zo bent u ook betrokken partij.
Mocht u nog vragen hebben ... stel ze maar.

Info inzake I F G
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358" onclick="window.open(this.href);return false;

Info inzake Pro Deo
http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=75" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advocaat.be/Pages/SearchLawy ... Dd=0&log=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=92" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advocaat.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

MissChilli
Topic Starter

#3 , 30 sep 2013 00:34

Dank u Franciscus.

We hebben een familiale en rechtsbijstand, een geluk dat u ervan spreekt want ik had daar totaal niet aan gedacht.
Ze verbleef al enkele maanden bij hem, betaalde de huur en gas&electra maar mocht haar adres er niet zetten wegens zijn uitkering. Politie heeft door middel van haar persoonlijke spullen vastgesteld dat ze daar verbleef. Prima, hopelijk brengen ze de nodige instanties op de hoogte.
De politie heeft foto's genomen en ik zal morgen zeker slachtofferhulp contacteren want ik heb een heel sterk vermoeden dat er sexuele agressie in het spel is.
Zelf kan ik geen klacht indienen, dat is nog wat vroeg, hij heeft mij persoonlijk niks misdaan en ik denk niet dat hij meer aandurft dan vanop afstand te blaffen. Maandag moet ik op verhoor over een drugs zaak. Ik heb hier ook het één en ander gelezen over tergende ??? en ik zal dat ook wel inroepen. Hangen zal hij, hoe meer tegen hem hoe langer hij hopelijk vastzit en hoe minder hij z'n lusten op vrouwen kan botvieren.

Groeten

Katleen

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 30 sep 2013 19:06

Beste

U bent inderdaad best met een advocaat strafrecht en - zoals gezegd - met een polis familiale. Kijk echter wel na of deze rechtsbijstand biedt voor uw dochter. In dat geval heeft u de vrije keuze van advocaat.

Met het oog op het bekomen van schadevergoeding meldt u zich best aan als benadeelde dan wel burgerlijke partij. Dan wordt u op de hoogte gehouden van het verloop van het onderzoek en heeft u ook bepaalde rechten. Een advocaat legt u uit hoe u dat best doet.

U houdt ook alle uittreksels, facturen, rekeningen e.d. bij. Een advocaat zal u meedelen op welke schadevergoedingen u allemaal recht hebt.

Bovendien kan de advocaat ook vragen om een contactverbod.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”