'diefstal' fiets + slagen en verwondingen

neymus
Topic Starter

'diefstal' fiets + slagen en verwondingen

#1 , 01 okt 2013 09:13

Even mijn situatie geschetst

Ik heb een 2tal weken geleden onderdelen van een mountainbike gekocht om op te maken , aangezien dit een hobby van mij is. Ik heb deze ook laten zien aan een overbuurman van mij (ik zit op kot en woon daar ook grotendeels).

Vervolgens ontstaat plots een ruzie met hem waarvan ik de oorzaak nog niet weet en staan plots 2 agenten voor mijn deur, ik laat ze binnen en protesteer niet ofzo en ze vertellen mij dat er een vermoeden is van een gestolen fiets, vervolgens maken ze foto's en wordt ik uitgenodigd voor een verhoor. Blijkt dat er een kerel bij mij op kot zit die beweert dat de fiets van hem is.

2 uur later maakt mijn overbuurman lawaai met wat vrienden en ga ik aankloppen of het wat zachter kan, krijg vervolgens een duw waarop ik terugduw en er wederzijdse slagen en verwondingen volgen. Zijn vriendin was overigens bij hem en enkele vrienden , ik heb dus geen getuigen , terwijl hij wel minstens 4 heeft. Hij beweert dat ik eerst geslagen heb.

Ik ben ten einde raad , ik ben student , werk hard voor mijn geld (iedere zomer vakantiewerk) en kan zeker geen dure rechtskosten betalen.

Ik koop wel vaker mountainbikes die ik wat opmaak en heb normaal gezien altijd een bewijs (email), ed. maar dit keer niet aangezien ik deze persoon gewoon had opgebeld en de stukken ben gaan halen. Heb je geen telefoonnummer dan zou je zeggen ? Nee ook dat niet ter overmate van ramp ik heb overlaatst een nieuwe gsm gekocht en de oude dus weggedaan :(
Laatst gewijzigd door neymus op 01 okt 2013 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
neymus
Topic Starter

#2 , 01 okt 2013 09:15

Ook gaat de kotbaas mij waarschijnlijk wel een opzeg proberen te geven , ik heb overigens 4 jaar zonder problemen in dit kot verbleven , totdat deze persoon tegenover mij is komen wonen

neymus
Topic Starter

#3 , 01 okt 2013 09:18

Ik heb overigens geen rechtsbijstandsverzekering of dergelijke , enkel een ziekte hospitalisatieverzekering.

Reclame

neymus
Topic Starter

#4 , 01 okt 2013 12:16

Ik heb helaas geen familiale verzekering :(

Overigens was de ruzie om totaal iets anders

Ik heb met veel mensen gebeld dus om uit te zoeken wie hij was is als het zoeken naar een speld in een hooiberg, ik had overigens op een publieke plaats afgesproken ,aangezien hij aangaf dat hij toch in de buurt moest zijn...dom dom dom ik weet het

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 okt 2013 13:27

Kan u ook even aangeven waarover de ruzie dan ging? Wat voor u mogelijk niet relevant lijkt, kan dit weldegelijk zijn... (mogelijk niet voor de diefstal van de fiets, maar wel voor de slagen en verwondingen)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

zertyx

#6 , 01 okt 2013 17:35

Bent u nog elders gedomicilieerd, bv bij uw ouders? In dat geval valt u wellicht onder hun familiale verzekering (als zij die hebben uiteraard)

Verstuurd vanaf mijn Desire S met Tapatalk 4

ddanck
Contacteer: Website

#7 , 03 okt 2013 18:59

Een tussenkomst lijkt mij sterk wanneer er sprake is van strafbare feiten.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

zertyx

#8 , 03 okt 2013 20:11

Tussenkomst is mogelijk in het luik rechtsbijstand in geval van strafrechtelijke vervolging. Uiteraard mits de polis familiale verzekering dit voorziet.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 okt 2013 22:45

U werd uitgenodigd?
Staat op die uitnodiging dat u het recht hebt een advocaat te raadplegen?
Staat op de uitnodiging over welke feiten de politie u wil horen?

Asterx

#10 , 05 okt 2013 21:08

de stukken ben gaan halen.:(
U bent de stukken gaan afhalen, dus u weet waar de persoon woont die u de stukken verkocht heeft?
Die kan u eventueel bevestigen dat hij de stukken aan u verkocht heeft.

neymus
Topic Starter

#11 , 05 okt 2013 22:48

Er staat niet op voor welke feiten men mij wil verhoren.

Het gaat overigens om 2 fietsen die op mijn kleine studentenkamer stonden (ik woon daar min of meer) , 1tje had ik laten brengen naar mijn kot en de andere ben ik zelf gaan ophalen vlakbij de kinepolis.

1 van de 2 fietsen heeft de politie meegenomen maar ik zou deze graag terughebben , aangezien ik ervoor betaald heb en ik die kerel wat op mijn kot zit niet geloof , volgens mij proberen ze mij zwart te maken.

Overigens heb ik laatst ontdekt dat de kerel die beweert dat de fiets de zijne is wel zelf een fiets gestolen heeft. Wat moet ik doen ?

neymus
Topic Starter

#12 , 05 okt 2013 22:49

Ik heb geen telefoonnummers meer , aangezien ik pas een nieuwe gsm heb gekocht en mijn oude (iphone) een harde reset heeft gekregen voordat ik hem verkocht, ik ga immers niet mijn persoonlijke info op straat te grabbel gooien.

neymus
Topic Starter

#13 , 05 okt 2013 22:50

Geen poot om op te staan om te bewijzen dat ik de fietsen heb gekocht en er betaald voor heb dus...

neymus
Topic Starter

#14 , 06 okt 2013 16:33

Ik weet ook dat verschillende van zijn vrienden geen engeltjes zijn , eentje had een wietplant in zijn kleerkast (zal inmiddels wel opgeruimd zijn) , de andere heeft een verkeersbord in zijn kamer hangen ( hangt er nog steeds).
De persoon die trouwens de politie had gebeld voor mijn fietsen heeft trouwens allerlei hackingprogramma's op zijn pc staan en een hele lading illegale software, films , games en dergelijke.

Zeer triestig als zoiets later onze maatschappij moet gaan vertegenwoordigen..

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”