Auto kapot geslagen na ruzie

Cadeexluca
Topic Starter

Auto kapot geslagen na ruzie

#1 , 07 dec 2013 10:27

Na kleine discussie
hebben ze mij op de grond geslagen (4 maand zwanger)
en mijn auto volledig vernield :
Spiegels eraf geslagen, vooruit uit geslagen, bestuurders ruit uitgeslagen, 4 banden kapot gestoken
en sleutelkaart kapot gemaakt.
en met de dood bedreigt als ik aangifte zou doen.

Ik heb aangifte gedaan bij de politie nu vraag ik mij af
wanneer wordt hier iets tegen gedaan dit is al bijna 2 weken geleden.
De dader is zeker bekend. hij heeft de over de feiten ook al gaan opscheppen tegen mensen.
Wanneer kan ik de schade terug trekken van de verzekering ?

Deze persoon is na ook deze zware feiten uitgenodigd op het politiebureau niet gearresteerd !!!
Intussen heb ik geen voertuig meer dus kan ik ook geen werk verrichten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 07 dec 2013 13:33

U heeft uw verzekering al ingeschakeld? Eventueel gebruik gemaakt van de hun rechtsbijstand?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 dec 2013 13:54

Indien er geen heterdaad is zal de Salduz wetgeving MOETEN gevolgd worden.- uitleg zie hieronder
Is er een sporenonderzoek geweest op het voertuig?
Waren er getuigen?
Bent u naar de dokter geweest - is er een doktersattest?
Is er werkonbekwaamheid?
Wanneer waren de feiten overdag of bij nacht of met meerdere gezien gebruik van 'ze'?
Hebt u dadelijk politie gebeld?
Indien in familiale of relationele sfeer dan ook een Intra Famililaal Geweld situatie (IFG)

Politie kan indien geen heterdaad betrokkene voor cat 3 slechts uitnodigen NADAT ze de mogelijkheid hebben gehad om contact op te nemen met een advocaat
Persoonlijk zou ik toch eens contact opnemen met de dienst SLAchtofferZOrg van uw lokale politiezone

U hebt het PV nr wat is de parketcode .... zoiets als TU.92.L1.123456/2013 ... het gaat over het cijfer na TU.

verder ter info
Ergens anders heb ik al geschreven:
Salduz regeling.
Cat een als getuige slachtoffer benadeelde
Cat twee als 'verdachte' feit geen 'aanhouding' mogelijk dus feiten lage bestraffing <1 jaar en alles van verkeer
Cat drie als verdachte... u krijgt de raad SCHRIFTELIJK dat u voorafgaandelijk een advocaat mag raadplegen u bent NIET van uw vrijheid beroofd feit = > 1 jaar
Cat vier als verdachte van hun vrijheid beroofd => 1 jaar of <1jaar of verkeer
De reden van het verhoor wordt in termen artikels wetgeving medegedeeld. In die gevallen is uitnodiging schriftelijk gezien parket dit heeft opgelegd.

Uiteraard is dit steeds voor een EERSTE verhoor in een zaak. Dus niet voor strafuitvoering intake gesprek of voor een verkeersboete of voor een gevangenisbriefje of voor een adresinschrijving enz enz ....
Telefonisch geeft men GEEN info aan iemand die men niet persoonlijk kent, lijkt me logisch.
U kan wel een andere verhoorder wensen maar niet eisen.
U kan dat wel vermelden in uw verhoor met opgaaf van reden.
Voor cat 1-2-3 is er bij verhoor geen advocaat toegelaten tenzij beslissing magistraat.
PS indien er een familieband is of voorgaand probleem kan u steeds contact opnemen met de politieteammanager (hoofd interventie en dienst klachten en aangifte).
Er is nl niemand mee gebaat als een verhoor moeilijk wordt om die reden, zeker u niet.
cursief : was een antwoord bij een andere topic
Maar u hebt zwijgrecht ..... edoch ik denk dat indien er een aantal bewijzen of vermoedens zijn dit rechtstreeks zal resulteren in de volgende fase van de gerechtelijke procedure.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... ombudsman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justitie.belgium.be/nl/wat_moet_ ... achtoffer/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Cadeexluca
Topic Starter

#4 , 07 dec 2013 15:24

De politie is ingeschakeld van zodra het zich toeliet mijn gsm
was in het water gevallen dus kon ik niemand of niets bellen.
ik ben weggelopen heb wat verder aangeklopt bij iemand om te vragen of ik kon bellen.
Heb mijn ouders gebeld omdat ik een beetje in schok was na die doodsbedreiging, die hebben mijn partner gebeld.
die is mij daar na 10 min komen oppikken heeft dan onmiddellijk de politie ingeschakeld.
De politie heeft een verhoor afgenomen en een pv opgemaakt voor slagen en verwondingen, schade aanbrengen van het voertuig, doodsbedreiging
en diefstal.
in mijn pv is ook duidelijk vermeld dat ik benadeeld ben.
Dan zijn wij naar de spoed gereden heb daar een attest van slagen en werkonbekwaam.
de dag erna nog een bezoek aan de dokter die nog een extra week werkonbekwaam heeft geschreven.
De attesten zijn binnen bij zowel de verzekering als bij de politie.
mijn pv nr begint met DE.43.L3.00597..enz
De politie is ook bij ons vertrek het voertuig gaan bekijken en vaststellen daar waren wij zelf niet bij.

Dit voorval is gebeurd overdag rond 16 u.
er is 1 getuigen langs de dader zijn kant en heeft zelf schrik van de dader dus
zal zeker niet getuigen tegen hem.
Enkele dagen nadien is de dader tegen verschillende mensen gaan zeggen dat
hij mij heeft geslagen omdat ik hem zou uitgescholden hebben (wat zeker niet het geval is)
Waar hij dan ook bij zegt dat ik iets voor gehad heb met het voertuig dat ik dat zogezegd ook in zijn schoenen probeer te schuiven.
terwijl deze onmogelijk kan weten dat er iets aan mijn voertuig is zonder dat hij zelf heeft gehandeld.
het gaat om een renault espace waarbij de schade meer dan 3000 euro bedraagt.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”