diefstal op prive domein

tuaq
Topic Starter

diefstal op prive domein

#1 , 23 apr 2014 12:49

ik mocht mijn heftruck op prive terrein kennis zetten. deze machine stond er sinds enkele maanden, mooi aan de kant.
er is continu beweging op het terrein. vorige week rijdt er blijkbaar iemand het terrein op met een trailer en laat onder het bijna ziend oog van aanwezige werklui de heftruck in alle kalmte op en vertrekt. iets later komt kennis op terrein en stelt vast dat heftruck weg is. hij belt mij op om te vragen of ik mijn heftruck heb weggehaald. kan ik het verlies/diefstal op hem verhalen of brute pech?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 23 apr 2014 12:56

De werklui kan je niets verwijten: Weten zij veel dat het niet de rechtmatige eigenaar was die de heftruck kwam ophalen. Je kennis die je de gunst verleende om de heftruck te parkeren evenmin; hij was niet verantwoordelijk voor de bewaking ervan : tenzij je natuurlijk zou kunnen "bewijzen" dat hij medeplichtig was aan de wegname. Heb je de diefstal al aangegeven aan de politie ? Zat er een sleutel op het kontakt (wat het meenemen makkelijker maakte) ?

tuaq
Topic Starter

#3 , 24 apr 2014 15:01

de sleutel heb ik. maar zoals met alle machines stelt dit niet veel voor. idem voor hoofdschakelaar. aangifte werd gedaan, maar dat is wat het is, een aangifte. het betreffende terrein is volledig omsloten. verder was het niet van de straat zichtbaar. verder laadt men zomaar niet op, heeft men een redelijke camionette met remorque nodig.

Reclame

Veebee

#4 , 24 apr 2014 15:18

Heb je de aanwezige werklui al eens kunnen spreken? Misschien hebben ze kenmerken onthouden, een opschrift van de voertuigen, nummerplaten, ...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”