#4 , 24 apr 2014 07:55
ik heb me destijds bij de politie aangemeld en als slachtoffer opgegeven. In januari 2014 kreeg ik een uitnodiging om mee te verschijnen voor de raadkamer, toen maakte de rechter mij duidelijk dat ik mijn schade-eisen moest doorgeven en mij burgerlijke partij stellen, hetgeen ik per mail gedaan heb. In april 2014 kreeg ik opnieuw een aangetekend schrijven om aanwezig te zijn. Door omstandigheden kon ik deze brief niet tijdig afhalen (ik vernam toevallig op de morgen van de zitting van een medebewoner dat de zitting die dag zou plaatsvinden), kon ik mij niet voorbereiden en wist ik ook niet dat het dossier enkele dagen ter inzage gelegen had). In de raadkamer vertelde de rechter mij dat ik op 15 april mocht bellen om de uitspraak over de al dan niet internering te vernemen; deze uitspraak was echter uitgesteld en ik mocht op 25 april bellen. Intussen had ik op internet al een en ander over de materie gelezen en heb ik nog een mail naar de griffie gestuurd dat ik door een samenhang van omstandigheden de kans gemist had de stukken in te kijken, onvoorbereid op de zitting zat maar dat ik als slachtoffer mijn rechten : ‘te worden ingelicht van iedere vrijlating en gehoord te kunnen worden’ wenste te gebruiken. Ik werd dus niet op de hoogte gebracht door de rechtbank maar vernam het gisteren van een kennis die het in de krant gelezen had. Misschien gaan ze er van uit dat ik morgen zal bellen, wat ik uiteraard zal doen, zelfs vandaag reeds en ik zal dan ook vragen of ik verder op de hoogte wordt gehouden.