Vorige donderdagnacht heb ik het aan de stok gekregen met een andere jongere. Er is langs beide kanten geslagen, enkel door mijzelf met een glas, hoe dom ik ook was..
Het verhaal:
Ik was met vrienden gaan feesten in cafe d'anvers. Op een bepaald ogenblik wordt een vriend van mij buitengezet. Ongeveer tegelijk nog iemand anders die we niet kende. Als ik buitenkom staat mijn kameraad er al en 3 meter verder die andere persoon. Ik hoor die persoon zeggen "die andere gast met zijn lekker wijf is ook buitengezet" (mijn kameraad had zijn vriendin mee die nacht). Ik had meer dan genoeg gedronken dus met mijn stomme kop reageer ik erop en zei ik "beetje respect voor de vrouwen, jij lijkt dan nog maar 10 jaar oud". Die persoon is agressief op mij afgestapt en tussen zijn geroep gaf hij mij een slag in mijn gezicht en nog 1 op mijn oor. Mijn reactie was meteen terugslaan maar heel stom van mij, ik had mijn glas nog vast.
Ik denk nog geen minuut erna was de politie al ter plaatse. Ik werd in een ambulance geduwd en van die andere persoon weet ik het niet. Mijn hand was wel wat gekwetst door het glas. Ze hebben het oppervlakkig schoon gemaakt en ze zijn nadien met mij naar het ziekenhuis gereden. Na daar een uur te hebben gezeten, hebben ze de wondes geplakt. Daarna brachten ze me naar een klein politiekantoor. Daar hebben ze al mijn bezittingen afgenomen (ik had ook wel wat cannabis mee), ze stopten me in een cel en een uur erna haalden ze me er weer uit om naar een ander kantoor te rijden.
In het andere kantoor werden er vingerafdrukken en foto's genomen. Daar werd ik weer in een cel geduwd en moest ik wachten tot de volgende shift begon. Rond 6u haalden ze me eruit en brachten ze me weer naar het eerste kantoor waar ik al mijn bezittingen terugkreeg, ook de cannabis.
Ik heb een brief meegekregen waarop staat 'wederzijds slagen en verwondingen' met een uitnodiging om deze week mijn verklaring te gaan afleggen.
Wat mijn vragen nu zijn hier omtrent.
- Ook al heeft hij als eerste geslagen, ik ben altijd in fout door het glas zeker?
- Wat voor gevolgen kan dit hebben?
- Neem ik, als ik mijn verklaring ga afleggen best iemand mee die erbij was? Als getuige.
Alvast bedankt!