Beste,
Ik zit met het volgende:
2 jaar geleden ben ik met mijn toenmalige vriend uiteen gegaan. Wij hebben toen enkele afspraken op papier gezet, niet laten registreren bij een notaris.
Ik heb toen mijn persoonlijke bankkaart van de gemeenschappelijke rekening aan hem gegeven, omdat hij die rekening ging afsluiten.
Ik had toen een huurgeschil met mijn huisbaas, huurcontract stond alleen op mijn naam, en er is een rechtzaal ingespannen, dewelke ik in mei 2014 heb gewonnen.
Mijn ex vriend heeft vorig jaar een bedrag van 3018,50 euro van mijn rekening gestolen. De helft van het huurgeschil en de mijn deel van het kadastraal inkomen. Het geld van het huurgeschil was door mijn advocaat al naar mij gestort, maar de zaak was nog niet uitgesproken.
Ik heb mijn ex vriend onmiddellijk beginnen contacteren, ook via zijn vader. Nooit geen reactie gekregen. Dan ben ik klacht gaan indienen bij de politie, en bij mijn bank. Daar kon men mij zeggen dat het geld was overgeschreven let de kaart die op mijn naam stond, maar gekoppeld was aan de gemeenschappelijke rekening, die zoals toen bleek, nog niet was afgesloten. Ik heb meteen een klacht ingediend bij de ombudsdienst van mijn bank, met vraag tot opzoeking van het IP-adres van waar de verrichting was uitgevoerd. Een brief is toen naar het parket gestuurd, met de vermelding dat het ip adres enkel door de politie kon opgevraagd worden, gezien de wet op de privacy.
Ondertussen na meer dan 1 jaar, heb ik vorige week een brief ontvangen dat de zaak geseponeerd werd door onvoldoende bewijzen.
Ik ben het dossier gaan inzien en daarin vond ik 4 verklaringen van mijn ex- vriend. In de eerste verklaring heeftbhij het misdrijf toegegeven, en was hij bereid om het geld terug te storten, als hij geen strafvervolging zou krijgen, vermits hij als bankbediende werkt, en vertrouwen en discretie de belangrijkste waarden zijn.
In de laatste verklaring stond te lezen dat hij recht in zijn schoenen stond, omdat ikzelf het geld had overgeschreven....
Ik heb niet kunnen terugvinden in het dossier dat het ip- adres door het parket is opgevraagd, en ga er dan ook van uit dat dit niet gebeurd is.
Ik ben geen enkele keer meer verhoord in heel deze zaak. Er is zelfs geen rechtzaak geweest, enkel het vooronderzoek.
Nu vraag ik mij af wat ik nog kan doen? Kan ik nog verzet aantekenen tegen de beslissing van het Openbaar Ministerie? Kan ik mijn ex-vriend nog voor het vredegerecht laten komen?
Ik vind het zo onwaarschijnlijk dat iemand, die nota bene op een bank werkt, al deze inbreuken pleegt: internetfraude, schending van de privacy, misbruik van vertrouwen, diefstal van geld, en op het inde van de rit hier ongestraft vanaf komt, en dan ook nog eens het geld lag houden.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Tina