schadevergoeding gebroken neus

adg
Topic Starter

schadevergoeding gebroken neus

#1 , 25 jul 2014 15:24

Beste,

Onlangs was ik op reis in het Zuiden van Frankrijk waar ik op een avond besloten had een stapje in de wereld te zetten.
Op diezelfde avond was er een bepaald persoon (nationaliteit: Italiaans) die zich vrij agressief en zat gedroeg, hij stond namelijk voor mij in de rij om een club binnen te gaan. Op een bepaald moment maande ik hem aan zich te kalmeren waarop hij zonder enig woord een slag op mijn neus had gegeven. Het bleef echter bij die ene slag daar ik deels in shock was (dus ik heb niet terug geslaan of dergelijke.)

Gevolgen: Gebroken neus, gebroken gsm (op de grond gevallen) en kledij die niet meer te herstellen valt (volledig onder het bloed) en een vakantie die heel verpest was (zeer aan de neus/niet meer in de zon mogen gaan/diaree, door de zware antibiotica die ik moest slikken)
Ik beschik ook over de nodige doktersattesten en politieverslagen.

Mijn vraag is nu; kan ik hiervoor een schadevergoeding krijgen, zowel materieel als moreel? en wat doe ik het best hiervoor?
Een Belgische of Franse advocaat onder de arm nemen? of aankloppen bij de verzekering?
in het kort: Een individu uit Italië breekt mijn neus in Frankrijk.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee

#2 , 25 jul 2014 15:41

Zonder de gegevens van de persoon die je aangevallen hebt, maak je volgens mij weinig kans.
Staan die gegevens in het politieverslag?

adg
Topic Starter

#3 , 25 jul 2014 16:21

ja alle gegevens staan erin, ze hadden de desbetreffende persoon opgepakt.

Reclame

j.demoor

#4 , 27 jul 2014 09:52

Indien uw verzekeraar privaat leven(’familiale‘=KB 12 januari 1984) rechtsbijstand omvat dan kan u daaraan aangifte doen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 28 jul 2014 12:42

Is er politie ter plaatse geweest.

En heeft u dan een plainte neergelegd?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

adg
Topic Starter

#6 , 28 jul 2014 13:21

politie was ter plaatse en heeft de persoon in kwestie opgepakt, en ik heb inderdaad een klacht neergelegd.

adg
Topic Starter

#7 , 11 aug 2014 11:57

Iemand enig idee?

Vandebos

#8 , 11 aug 2014 13:54

Zie het antwoord van j demoor.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”