Bedankt voor de links.... voor mij betreft het baliehasselt.be .
Om deze thread nog wat nuttiger te maken geef ik graag meer informatie...
de feiten waarover ik verhoord zal worden ( is al gebeurd)
- verkopen of te koop aan bieden van verdovende middelen zonder machtiging
- het gebruik van verdovende middelen vergemakkelijken, te bezwarende of kostenloze titel, ten aanzien van minderjarigen van meer dan 16 jaar.
- wederrechtelijk bezit van verdovende middelen
- in de maanden juni of juli van 2013 te *WOONPLAATS*
op de hoofding van de brief ( een kopij van mijn verklaring ) staat hetvolgende
" EERSTE VERHOOR Categorie III: verdachten van feiten strafbaar met gevangenisstraf van 1 jaar of meer, niet van hun vrijheid benomen.
ik schrik hier enorm van.... meer als 1 jaar gevangenisstraf?
Ik geef nog wat informatie over hoe het verhoor gelopen is en wat ik verklaard heb.
Ik was erg zenuwachtig voor dit verhoor toen ik de uitnodiging kreeg en heb direct wat opzoekingen gedaan over hoe ik dit het best kan aanpakken.
Heb een aantal contacten en bronnen geraadpleegd ( geen advocaten ) en deze raadden mij aan om zo weinig mogelijk of zelfs helemaal niets te zeggen.
Dit heb ik dan ook gedaan.
Allereerst heb ik de politieman gevraagd of ik de verklaringen die al afgenomen zijn in deze zaak mocht inkijken.
Hij antwoorde, Neen die mag ik u niet laten zien.
Ik antwoorde met : Bent u niet verplicht om mij die verklaringen te laten zien?
Waarop hij "Nee" antwoorde
Toen wou hij aan het eigenlijke verhoor beginnen.
Hij zei : "Ik zal nu met het verhoor beginnen en een aantal vragen stellen"
Ik zag dit echter totaal niet zitten en zei dat ik nergens op ging antwoorden.
Het eigenlijke verhoor op papier ( dit is het enige wat ik gezegd heb )
Ik wsas in de periode waarover uw diensten spreken aan het werk. Ik heb nooit gedeald. Het is bullshit wat mensen beweren in een verklaring tegen mij.
Verder wens ik hier niets aan toe te voegen.
Even later zei de politie agent ... "Spijtig want dit maakt u verdacht, het niet willen antwoorden of zelfs maar luisteren naar de vragen"...
Ik antwoode met : "Ik ben ervan overtuigd dat de rechter begrip heeft voor mijn zwijgen. "
De politie agent zei toen nog snél : Ik moest van parket vragen of u nog drugs gebruikt.
Ik heb hier op geantwoord en dit is in het verhoorstuk gekomen, maar ik zie nu net dat de politie agent zelf nog een fout getypt heeft...
Het staat namelijk zo in het eigenlijke verhoor
Uw diensten vragen mij of ik ooit drugs gebruikt heb?
Ik heb ooit cannabis gebruikt maar niets anders. Ik gebruik nu niets meer. Ik volg een hogeschool opleiding en wil met drugs niets meer te maken hebben
de stukjes tussen quotes is dus wat ik als verklaring ingedient heb.
Ik heb het zo goed mogelijk proberen neer te schrijven, ik wil me excuseren voor de fouten in deze tekst tegen de Nederlandse taal.
Hopelijk kan u mij nog wat informatie geven over wat ik kan verwachten?
Ik vermoed dat er 1 of 2 verklaringen zijn tegen mij waarin staat dat ik hen drugs (cannabis) verkocht heb.
Ik ben totaal geen crimineel of dealer....
Rookte wel eens een joint vorige zomer maar daar bleef het bij.
Ben al een tijd gestopt met roken en heb mijn opleiding met succes hernomen.
Ik ben terug op de goede weg maar nu duikt er weer een spook van het verleden op.
nog succes met het forum... en misschien heb je aan mij wel een nieuw regelmatig lid
groetjes.