opgelicht hypothecaire lening

JosVermeulen
Topic Starter

opgelicht hypothecaire lening

#1 , 12 sep 2014 16:26

Via een financiële constructie is er mij een aantal jaren geleden een bosgrond met illegale chalet verkocht.
Waarde van het geheel is €1200

Totaal heb ik voor deze eigendom op papier €50000 betaald.
Enerzijds door een betaling van €10000 anderzijds door een hypothecaire lening van de oplichter naar mij toe van €40000

Alles is toen voor de rechtbank verschenen en de oplichter is vrijgesproken voor de oplichting, zelfs in beroep.
Er is door mij nooit in al die jaren iets betaald aan de oplichter voor die €40000.
Hij heeft ook nooit dit bedrag opgeëist of enige stappen ondernomen om dit bedrag op te eisen.

Nu wil ik dat stuk waardeloze bosgrond verkopen voor €1200.
Blijkt volgens de notaris dat de hypothecaire lening nog steeds bestaat op deze grond met chalet!
De verkoop kan dus niet door gaan.

Hoe kan ik dit nu oplossen, ben ik nu verplicht om die €40000 te betalen?
Is nu door het niet betalen van die lening de grond en chalet weer van de oplichter?

Voor mij geld maar één ding, dat ik van die grond en chalet af raak omdat ik geen zin heb om nog jaren belastingen enz te betalen voor iets dat ik niet wil hebben.

Hoe kan ik hier uit raken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 12 sep 2014 17:18

Het is geen oplichter als hij vrijgesproken is van oplichting, dus gaat u inderdaad de wettelijke procedures moeten volgen. Het zal in de praktijk neerkomen om ofwel te betalen, ofwel afstand de doen van de grond. Uw notaris kan u daar normaal gezien beter bij helpen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”