beschuldigd van diefstal wat het niet was

cactusnm82
Topic Starter

beschuldigd van diefstal wat het niet was

#1 , 15 sep 2014 22:53

ik ben een jonge moeder en ongeveer twee weken geleden aan gehouden omdat ze dachten dat ik een reep chocola niet zou hebben betaald.
ik liep snel de winkel in na ochtend zwemmen mijn vriendin en kinderen.

druk en wat moe liep ik de winkel in al snel kreeg ik een appje dat kids de auto afbraken. ik reageer hier op en loop naar
de chocolade met fles cola al in handen door dat ik vanalles in me handen had deed ik snel even voor de makkelikheid een reep chocola in de tas. en cola en andere lekkers nog in me handen en loop snel naar de kassa. bij de rij aan gekomen geen personeel dus loop de bocht om. daar staat een meisje achter de kassa. ik vraag haar waar de ik mag betalen hier ik leg me spullen neer maar denk niet meer aan de reep. bij de deur word ik staande gehouden.
en word me gevraagd of er in me tas gekeken mag worden.ik antwoord met een grote glimlach ja natuurlijk.

op het moment dat me tas open gaat denk ik shit die reep. wilde me eerst met smoes uit praten maar vertel meteen twee tellen erna wat er gebeurde. en vraag hem te mogen afrekenen.

dit mag niet en politie komt word aan gehouden kinderen helemaal overstuur

mijn vraag waarom krijg ik niet de kans mijn fout te herstellen
gaat er bij mij niet in dat ik het eene wel zou afrekenen en het ander niet
zo zit ik niet in elkaar

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 sep 2014 23:02

U was voorbij de kassa en dat wordt in een supermarkt beschouwd als diefstal.
Het materieel gedeelte is er overduidelijk.. het immaterieel gedeelte nl het opzet 'zegt' u dat er niet was maar daar zal noch de supermarkt noch de bewakingsdienst noch de politie over kunnen beslissen.
Openbaar ministerie kan een minnelijke schikking voorstellen ( als het uw eerste maal is) zal het zo wel zijn.
Anders zal u uw kans moeten wagen voor de rechtbank.

hebt u bij de politie al een verklaring afgelegd?

tira00

#3 , 16 sep 2014 08:29

:) U wil niet weten hoe dikwijls dat mensen van de bewaking ditzelfde verhaal moeten aanhoren op een dag....
U had toch een winkelmandje kunnen nemen.

Reclame

cactusnm82
Topic Starter

#4 , 16 sep 2014 15:46

ik heb idd in een hele korte verklaring gegeven ik was met mijn kinderen dus ze wilde een snelle afhandeling

hahah idd nu ga ik de winkel niet meer in zonder mandje of wagen is alleen een beetje zwaare leer

professionalgamer

#5 , 17 sep 2014 16:37

Er is een reden dat veel winkelketens vragen om een mandje te nemen om dit te voorkomen.
Het blijft diefstal, een vergetelheid is geen excuus.
Indien u een minnelijke schikking krijgt zou u deze het beste betalen.

Waarom laat u uw kinderen alleen achter in de auto?
Vandaag was een warme dag.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”