Verjaring arbeidsrecht

MichaelScott
Topic Starter

Verjaring arbeidsrecht

#1 , 14 sep 2014 20:32

Hallo,

Een aantal jaren geleden was ik tewerkgesteld als bediende bij mijn ex-werkgever. Ik nam ontslag tegen de zin van de ex-werkgever.
Gevolg? Hij stuurt een advocaat op me af op basis van een bruikleencontract dat niet bestaat. Het enige dat ik ooit heb gekregen van hem was een oude laptop die hij zou weggooien en waarbij hij vroeg of iemand hem moest hebben. En het is dus die laptop dat hij terug wil onder "de algemene voorwaarden van het bruikleencontract". Uiteindelijk heb ik de (niet zo gratis) laptop gwn terug gegeven en hem het laten aftekenen voor ontvangst.
Is dit valsheid in geschrift en/of laster? Zoja, wat zijn de verjaringstermijnen hierop?

Alvast bedankt.

Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 16 sep 2014 14:12

Je schrijft wat onduidelijk. Je hebt een laptop gekregen van iemand en geeft die terug na aftekenen van ontvangst door de persoon die je die eerst gegeven heeft.

Waarom zou je valsheids in geschrift/laster claimen? Is er een vals geschrift volgens jou? Is er laster volgens jou? Wat dan precies...

ALs ik morgen een appel geef aan m'n baas en hij geeft mij die terug na aftekenbewijs, zie ik niet in wat daar laster/valsheid in geschrift aan zou zijn.

MichaelScott
Topic Starter

#3 , 18 sep 2014 20:31

De laptop was van mijn baas. Hij had me die als gift gegeven.
Ik nam ontslag en als 'wraak' claimde hij en zijn advocaat dat die laptop onderdeel uitmaakte van een (onbestaande) bruikleencontract.
Ik heb hem die laptop teruggegeven omdat ik geen zin had in een juridisch dispuut.

Reclame

JPV

#4 , 18 sep 2014 21:01

Dus is er niets aan de hand.

MichaelScott
Topic Starter

#5 , 19 sep 2014 22:31

Never mind.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”