gebruik gevonden gsm

Oude Belg

Re: gebruik gevonden gsm

#16 , 21 dec 2012 14:14

Ik begrijp niet hoe de politie dan uiteindelijk aan jullie privé adres is geraakt als er verder geen enkele mogelijkheid was om de eigenaar te vinden?
En nog nooit van "prey" en vergelijkbare programma's gehoord? Mijn telefoon en/of laptop stelen,, is vragen om problemen. Je wordt gelokaliseerd, indien mogelijk neemt de laptop foto's van jou en je omgeving, wat je doet wordt naar mijn desktop doorgestuurd (ook foto's die je neemt), ik kan het toestel op afstand bedienen/uitschakelen/laten loeien als een sirene/boodschappen op het scherm laten verschijnen.... Niet je beste dag.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 dec 2012 14:19

Geloof me, dieven kennen die software ook. En het blijft software. Veel ervaren dieven bendes die laptops stelen, hebben een voorraadje HD-tjes liggen voor laptops en het eerst dat ze doen, nog voor ze het toestel booten, is de originele harde schijf eruit halen en vervangen door een spiksplinternieuw exeplaar. En daar gaat uw "prey"...

Maar we wijken af. De politie heeft hoogst waarschijnlijk, zoals hierboven gemeld, gewoon de gegevens van de sim opgevraagd die met de GSM met die IMEI code gebruikt is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ganapathi tantre

#18 , 22 dec 2012 20:05

Ik begrijp niet hoe de politie dan uiteindelijk aan jullie privé adres is geraakt als er verder geen enkele mogelijkheid was om de eigenaar te vinden?

TS zal zijn eigen sim kaart gebruikt hebben = telefoonnummer = identiteit eigenaar.
En voor de rest: wat is het toch met de mensen vandaag de dag hé :)
Ze komen bij bosjes uit de lucht gevallen
Je weet toch dat dit verkeerd is :) en ze weten vandaag al veel meer dan we zelf willen weten. Big Brother is watching you. Won't take long before he's controlling us too

Reclame

SJeffer

#19 , 15 okt 2014 18:21

Mijn broer heeft juist hetzelfde voorgehad, hij is vandaag op verhoor gemoeten. Wat is er juist van gekomen ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 15 okt 2014 18:37

Als u AL mijn reacties hier leest WEET u wat er zal gebeuren.
De meeste parketten vervolgen ALLE feiten met GSM-en

Gevonden voorwerpen dienen zo wie zo ( openbaar domein) aan de politie worden overgemaakt. Op zich is het niet overmaken al strafbaar.
Verder wordt bij aangifte van verlies/diefstal quasi altijd door parket een opsporingsonderzoek opgestart.
Gezien u de GSM gebruikt hebt wordt /is uw nummer gelinkt aan een 'gestolen' exemplaar.
U zal verantwoordelijk gesteld worden en tevens de eigenaar schadevergoeding dienen te betalen dus een (nieuwe) GSM zelfde merk en type of het equivalent bedrag.
Gezien een Salduz III zal u trouwens een advocaat kunnen raadplegen ( best doen) alvorens u verhoord zal worden.
Trouwens zijn er nog andere gerechtelijke procedures die de politie zal/moet uitvoeren.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”