diefstal auto door ex vriend

dizzy72
Topic Starter

diefstal auto door ex vriend

#1 , 16 okt 2014 16:16

Twee jaar geleden heb ik een lening afgesloten om een auto te kopen, nadat ik en mijn ex vriend uitekaar zijn gegaan heeft hij mijn auto achter mijn rug om verkocht.
We woonde niet samen op papier, en ook niet getrouwd.
Ik heb aangifte gedaan, maar nu na twee jaar is er nog steeds niets mee gebeurd.
De auto was gevonden bij een vrouw die heeft verklaard tegen de politie dat ik de auto aan haar verkocht heb op een dag dat ik gelukkig kon bewijzen dat ik 12 uur lang aan het werk was die dag, op de dag van haar verhoor verklaarde zei dat ze de auto al niet meer had, en deze al weer had doorverkocht omdat ze geen werk had en al in het bezit is van nog een auto.
Ik heb echter het bewijs geleverd bij de politie dat ik die dag aan het werk was.
Ik moet nu nog drie jaar afbetalen.
Wat kan ik nog doen?????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 okt 2014 16:53

Op wie zijn naam stond de wagen ingeschreven?
Wie was titularis van de nummerplaat?
Op wiens naam stond de factuur?
uw ex vriend beschikte dus over een sleutel ?
over de papieren?
over de auto?

Geweten hoeveel de vrouw heeft betaald?
Is er een verkoopovereenkomst met uw naam EN handtekening?

dizzy72
Topic Starter

#3 , 16 okt 2014 17:01

Alles stond op mijn naam, lening nummerplaat alles.....
De sleutels lagen nog in de woning, maar ik was een dag vertrokken naar vrienden toen hij het slot van de woning had vervangen.
dit zonder toestemming van de verhuurders,
het huis werd gehuurd op beide namen.
De politie wilde niet mee om mij te helpen om in de woning te geraken.
Ik kon enkel de garage nog in waar de auto in stond, maar die was dus leeg.
Nadat hij is vertrokken uit dat huis, kon ik via de verhuurder naar binnen en ook het huis was helemaal leeg.

Veel van mijn persoonlijke papieren en spullen lagen nog in de woning en waren dus ook weg.

De vrouw die beweerd de auto van mij gekocht te hebben heeft zoals zei heeft verklaard contant betaald aan mij.
Het bedrag weet ik niet , dat wil de politie niet zeggen.
Zei heeft een brief met daarop een verklaring en mijn handtekening ja,
Deze is echter vervalst.

Ik denk dat hij die heeft kunnen overtrekken, kopiëren enz omdat er nog veel papier in dat huis lagen.

ik heb bij de politie een proefschrift moeten doen, maar heb er nooit meer iets van vernomen.

Reclame

Franciscus

#4 , 16 okt 2014 17:13

Alles stond op mijn naam, lening nummerplaat alles.....
De sleutels lagen nog in de woning, maar ik was een dag vertrokken naar vrienden toen hij het slot van de woning had vervangen.
dit zonder toestemming van de verhuurders,
het huis werd gehuurd op beide namen.
De politie wilde niet mee om mij te helpen om in de woning te geraken.
Ik kon enkel de garage nog in waar de auto in stond, maar die was dus leeg.
Nadat hij is vertrokken uit dat huis, kon ik via de verhuurders naar binnen en ook het huis was helemaal leeg.
Gezien hij met de auto mocht rijden is er al geen sprake van diefstal maar eerder misbruik van vertrouwen.
Als hij daar woonde en ingeschreven was mag hij of u als huurders perfect de sloten vervangen daar heeft de verhuurder niets tegen in te brengen.
Het is een huurzaak tussen twee partijen ...als er niets strafbaars is op dat ogenblik is dat geen zaak voor de politie.

Puur voor procedure hebt u uw ex-vriend vriend ooit in gebreke gesteld voor het niet terugbrengen van de wagen?
Waren de goederen In het huis van u en hebt u hier aangifte voor gedaan wegens diefstal door onbekende?

Is het voertuig in beslag genomen door het parket nadat het is aangetroffen bij de nieuwe eigenaar? Hoe kan die inschrijven met een geseinde wagen/chassisnummer???
Van wanneer dateren deze feiten?
Hebt u zich als slachtoffer laten registreren?
Is het voertuig nu gesignaleerd als zijnde gestolen?

Hebt u een rechtsbijstandverzekering en al een advocaat?

dizzy72
Topic Starter

#5 , 16 okt 2014 17:23

Mijn ex stond niet op het adres ingeschreven, nu blijkt waarom-------------- er zijn nog meer pv,s tegen heb door mensen die ik niet ken.
Hij is dus echt een bekende van de politie en dus schijnbaar een goede oplichter.

De feiten zijn van jan 2013
Slachtoffer??? dat hebben ze mij nooit voorgesteld?
De vrouw die de auto van mij gekocht zou hebben heeft aan de politie verklaard dat zei de auto al na 2 weken heeft verkocht aan een erkende bmw dealer.
en die heeft hem weer op een eerlijke manier verkocht.
De nummerplaten staan wel gesingaleerd.

Ik heb nu nog geen advocaat omdat ik die niet kon betalen, maar nu ik werkloos ben kan ik een prodeo zoeken hoop ik.

Franciscus

#6 , 16 okt 2014 17:51

Normaal krijgt u bij de aangifte van de diefstal van de auto en bij de diefstal van de inhoud huis ( we houden het maar eventjes op diefstal) een attest van klacht neerlegging. Als u dat op een politiebureau deed krijgt u dat bij de aangifte anders wordt het opgestuurd.
Doe desnoods navraag bij die politiedienst.
Als slachtoffer kan u zich laten registreren bij het parket
http://www.belgium.be/nl/binaries/slach ... -96168.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gezien er een huurcontract is is hij huurder en vermoedelijk verbleef hij daar ook dus zonder inschrijving ... juist?
Heeft men de bmw dealer ook gehoord?
Als geregistreerd slachtoffer kan u vragen aan parket om opsporingsdaden(onderzoeken) te doen en vragen hoever het onderzoek is.
Met een rechtsbijstandsverzekering een advocaat vragen en deze de zaak laten nakijken.
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=75" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/" onclick="window.open(this.href);return false;

dizzy72
Topic Starter

#7 , 16 okt 2014 17:56

Ik weet niet of de politie zijn gaan horen bij de dealer, de politie wil mij geen info geven als ik bel.

ik ga zeker eens kijken op de site die u zojuist heeft gegeven.

Vriendelijk dank voor alle info

Franciscus

#8 , 16 okt 2014 18:00

Dat klopt politie ken en mag geen info geven schenden beroepsgeheim.
Parketmagistraat kan dat wel
Gezien dit een ingewikkeld dossier is ...ga desnoods eens langs de dienst SLAchtofferZOrg van uw lokale politie... die kunnen de Pv inkijken en rechtstreekser of gerichter advies geven zodat u makkelijker en bij de juiste magistraat terecht komt met uw vragen.
Daarvoor hebt u nog geen advocaat voor nodig.

ddanck
Contacteer: Website

#9 , 17 okt 2014 10:20

Wat voor een lening was het? Verliep deze via BMW zelf? Had u op het einde de keuze om de wagen terug te geven aan een vaste prijs, een nieuwe wagen te nemen of de wagen af te kopen?

Aangezien het om een nieuwe wagen ging: had u geen diefstalverzekering?

Als u kan bewijzen dat u de auto niet verkocht, maakte u zich alvast niet schuldig aan misbruik van vertrouwen. U dient te verzekeren dat de politie over dit bewijs beschikt.

De overeenkomst die u heeft met de kredietverstrekker staat echter volledig los van dit alles. De kredietverstrekker zal eisen dat u het contract nakomt of minstens de wagen teruggeeft. Aangezien u dat niet kan, zie ik de de dealer niet meteen zijn standpunt wijzigen.

Dat betekent echter niet dat u alles moet ondergaan.

U beschikt alleszins over een verhaal tegen uw ex (tegen wie u hopelijk al klacht neerlegde wegens diefstal/misbruik van vertrouwen) en mogelijks ook tegen de koper. Die zich minstens schuldig lijkt te hebben gemaakt aan heling.

Tenslotte kan u als eigenaar de auto gaan terughalen waar die zich ook bevindt (een deurwaarder kan u hierbij helpen).
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus

#10 , 17 okt 2014 12:15

Maar dan moet u er wel voor zorgen en daar zijn mijn vragen op gericht dat het dossier waterdicht is. Dus alle stapjes in het strafdossier gezet en daar alle deuren gesloten zijn.
en doe dan wat Ddanck schrijft.

dizzy72
Topic Starter

#11 , 17 okt 2014 13:01

het gaat om een personelijke lening bij de bank die op mijn naam staat.
De auto komt wel van de bmw dealer maar was al een jaar oud, dus geen nieuwen.
zoals ik al eerder in een van de berichten vermeld had, De auto is zogezegd door verkocht aan een vrouw door mij (dat is haar verhaal) en zei heeft die na twee weken ook al weer
doorverkocht aan een andere bmw dealer die de auuto ook weer heeft verkocht.
De laatste dealer wist natuurlijk niet dat het hier om een gestolen auto ging.

De vrouw is schrijnbaar een kennis van mijn ex, aangezien ze een verklaring heeft gegeven bij de politie dat ik haar de auto verkocht heb.( dit met een papier met mijn handtekening)
Helaas zijn ze vergeten rekening te houden dat IK die dag van 8.30 tot 21.30 uur aan het werk was en de verkoopplaats is maar open van 9.00 tot 18 uur ( het gaat hier om een plek waar particulieren hun auto kunnen aanbieden en verkopen)

Overal is al aangifste voor gedaan, ik heb zelfs een schriftproef moeten afleggen ivm mijn handtekening.
alle pv.s zijn ook al door het parket gezien,maar om een reden die ik niet weet hoor ik daar nooit iets van en naar mijn idee word er gewoon niet genoeg voor gedaan en
geloven ze mij gewoon niet.

ddanck

#12 , 17 okt 2014 14:04

Dan zou u wel eens heel veel geluk kunnen hebben.

De professionele dealer is namelijk verkocht zich de originele factuur te laten voorleggen. Doet hij dat niet, dan begaat hij een fout.

Bovendien is een dealer doorgaans wat solvabeler dan een particulier, zodat u - mogelijks - nog een deel van uw geld terugziet.

Weet u hoeveel de dame in kwestie voor de auto (zogezegd aan u) betaald zou hebben. Weet u hoeveel de dealer daarna betaalde?

dizzy72
Topic Starter

#13 , 17 okt 2014 15:40

Beste Dave,

Nee helaas ik weet niet voor hoeveel ik de auto zogezegd verkocht heb, en natuurlijk mag de politie mij dat ook niet vertellen.
Ik weet ook niet wat zei er voor gekregen heeft bij de dealer???
Dat zijn zaken die de politie MISSCHIEN weet.
Ik geb inzagen op al MIJN pv.s maar natuurlijk krijg ik niets te zien of horen van de tegenpartij.
Ik ga het nu maar met een prodeo advovaat proberen omdat ik gewoon elke maand die 340 euro die ik nu nog drie jaar moet betalen niet echt kan missen aangezien
de inkomens nu maar van één kant komen he.

Het grote probleem is dat ze zeggen dat ze hem ook nergens kunnen vinden ( hij staat nergens meer ingeschreven in belgie) maar van horen en zeggen van vrienden loopt hij gewoon in belgie rond(Antwerpen)

ddanck

#14 , 20 okt 2014 10:06

Dan moet je alleszins proberen om de auto al terug te krijgen van degene die hem nu in zijn bezit heeft (al dan niet met de bedoeling om hem te verkopen en daarmee al een stuk af te betalen).

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”