Hallo
2 Jaar geleden werkte ik in een winkel samen met een vriendin en mijn zus. Ik was toen 17/18. Wij hebben alle drie meerdere keren geld gestolen uit de kassa (totaal: € 2700). Ik voel mij er nog altijd slecht bij! Ik snap niet waarom ik het had gedaan, ik was dom en naïef.

Nu een jaar geleden heb ik een brief gekregen van de politie voor een eerste verhoor samen met mijn zus en die vriendin. Ik heb alles eerlijk verteld. Na een paar maanden later kreeg ik een brief van de bemiddelingsdienst. Ik wist niet wat het juist was dus heb ik gebeld. Ik vond het heel interessant dus heb ik gezegd dat ik het goed vond. Ze gingen mijn oude werkgever ook inlichten. Na 6 maanden niks meer gehoord te hebben kreeg ik een brief terug van de bemiddelingsdienst waar erin stond dat het niet meer door gaat omdat mijn werkgever niets meer van zich heeft laten horen. De bemiddelingsdienst heeft gebeld, mails gestuurd en berichten ingesproken in die zes maanden en toch hebben ze niks meer laten weten. Ik vond het wel spijtig..

Maarja.. Na een maandje kreeg ik telefoon van de politie om langs politiekantoor te passeren voor een ander verhoor. Ze wouden graag weten waarom de bemiddeling niet is door gegaan. Ik heb dan alles verteld, dat ze niets meer van zich hebben laten weten. Na een maand kreeg ik weer een brief.. Deze keer een heel erge brief --> een dagvaarding!
Nu is mijn vraag wat zou mijn straf kunnen zijn?
Ik heb geen strafblad! dit is mijn eerste en laatste keer!
Ik ben 19 op dit moment, ik studeer nog.
Ik werk momenteel terug waar alles goed verloopt!
Ik heb alles eerlijk verteld
Ik heb altijd meegewerkt en niet moeilijk gedaan met de politie
Ik moet volgende donderdag naar de rechtbank! Maar ik wou graag weten of jullie een idee hebben wat mijn straf zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!