wederzijdse slagen en verwondingen

teepee
Topic Starter

wederzijdse slagen en verwondingen

#1 , 02 nov 2014 22:13

hoi,

Ik ben een tijdje geleden in een vechtpartij geraakt en moest op verhoor komen bij de politie.
Ik heb daar mijn vingerafdrukken moeten laten nemen en vond dit best vreemd, is dit normaal of niet ?
Daarnaast maak ik me wat zorgen over het verdere verloop. De zaak zou nu naar de procureur gaan en deze gaat zich er over uitspreken of er een gevolg aan komt of niet.

Ik ben zelf aangevallen en heb hiervan 2 getuigen die hebben getuigd dat er uitlokking was.
Daarnaast heeft een 3de persoon laten opnemen in het verslag dat de man agressief was.

Stel dat dit zou voorkomen, welke inschatting maken jullie dat er een celstraf of iets dergelijks aan te pas zouden komen ?

als ik terugkijk op de situatie denk ik niet dat dit ZO ernstig is, ik heb geen verwondingen en de andere persoon ook niets ernstig.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 03 nov 2014 09:10

Voor slagen en verwondingen zonder verzwarende omstandigheden is de straf acht dagen tot zes maanden gevangenisstraf en/of een geldboete van 156 tot 600 EUR.
Daarnaast zijn er de gerechtskosten, de bijdrage aan het Fonds (150 EUR) en de schadevergoeding voor de slachtoffers.

Of het effectief tot een zitting komt, hangt af van de procureur. Deze verhoort alle betrokkenen en verzamelt al het bewijsmateriaal. Hij kan u vervolgen (zie boven), hij kan de zaak seponeren (zonder enig gevolg), hij kan bemiddeling voorstellen of hij kan u beiden een minnelijke schikking opsturen.

Betaalt u de minnelijke schikking, brengt u de bemiddeling tot een goed einde of wordt de zaak geseponeerd, dan komt de strafvordering te vervallen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 nov 2014 10:27

Ik ben zelf aangevallen en heb hiervan 2 getuigen die hebben getuigd dat er uitlokking was.
Dus u hebt de aanval uitgelokt waarna u dan ook effectief aangevallen bent?
Daarnaast heeft een 3de persoon laten opnemen in het verslag dat de man agressief was.
Wat heeft die 3de persoon met de zaak te maken? Als hij geen getuige was, hoe kan hij dan weten dat de man agressief was?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

teepee
Topic Starter

#4 , 04 nov 2014 01:14

Ik heb de slagen NIET uitgelokt, maar een getuige heeft voor mij verklaard dat de andere persoon mij aanviel en dat ik daarop heb gereageerd.
Bij het verlaten van de plek is de persoon agressief geweest tegen die 3de persoon en hij heeft dit ook laten opnemen in het verslag.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”