diefstal, vernieling en valse beschuldiging

alexander123
Topic Starter

diefstal, vernieling en valse beschuldiging

#1 , 29 dec 2014 04:52

Ik zal het verhaal even in het kort uitleggen.
Persoon x en ik gaan samen een appartement huren omdat we verliefd waren,
omdat haar vader haar sloeg, haar moeder haar negeerde en haar stiefvader foute berichten stuurde naar haar.
Dus leek het mij de beste oplossing.

Na enkele weken begint ze weer contact te maken met haar vader, moeder, stiefvader alsof er niets aan de hand was
en ik nu de slechterik was die haar bij haar gezin heeft weggetrokken.

In ieder geval. Het komt tot een grote ruzie waar op het einde zij mijn laptop, met een waarde van 800 euro, in stukken van elkaar gooit.
Waarna ik haar bij de keel heb genomen en op de grond heb geduwd.
Daarna ben ik naar buiten gelopen , om nog ergere dingen te voorkomen, om op haar pa te wachten die haar kwam halen.

Nu zei zij dat ze last had van haar oor door mij, waar ik haar niet eens heb aangeraakt. Ze heeft ook altijd al geklaagd van een pijn in haar oren.
Twee dagen erna zat ze zelfs muziek te luisteren met oortjes in zo hard, dat ik het tot boven hoorde.
Het zegt wel genoeg over een persoon als deze eerst overal verkondigt dat haar vader een verschrikkelijk onmens is die iedereen slaagt,
en dan na een paar weken weer doet alsof er niets aan de hand is.

Dat wat betreft de vernieling.

Wat ze nog altijd heeft gestolen van mij is mijn hele map met cd's waarin zeker voor 300 euro-400 euro muziek in zit en nog veel meer emotionele waarde.
Een micro sdkaart, mijn scheerapparaat en een spel van op de playstation 3.

Zelf heb ik haar nintendo 64 meegenomen als borg voor het geld wat ze mij nog moet van de gas en de elektriciteit.
Een kleine schadevergoeding voor de laptop, zou elk fatsoenlijk mens toch ook al lang hebben gegeven. (drie maanden geleden nu)

Wat moet ik doen? Gewoon afwachten?

Dank bij voorbaat,

Alexander

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 29 dec 2014 07:56

Heb je al wegens diefstal klacht ingediend bij de politie?

(alle andere zaken reageer ik of anderen later op, maar je bent NIET goed bezig)

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 dec 2014 10:15

Hier lijken wel en stel kinderen bezig. Jij hebt iets van mij, dus pak ik iets anders terug van u.

Reclame

alexander123
Topic Starter

#4 , 29 dec 2014 14:55

Als ge dat maar weet. mava105

Ik moet helemaal niks van haar hebben ik wil enkel mijn cd's terug. Daar zaten er tussen van mijn vader die onlangs is overleden en echt zeldzame stukken van verschillende bands en componisten.
een milde schadevergoeding is toch niet te veel gevraagd voor het vernietigen van andermans meest waardevolle bezit?

Ik ben nog niet naar de politie gestapt omdat ze altijd maar zegt dat het in orde komt en ze het wel gaat regelen als zij tijd en goesting heeft,
maar ik ben het nu toch beu aan het geraken om de hele tijd met mijn voeten te laten spelen.

Dank u voor antwoord.

JPV

#5 , 29 dec 2014 16:25

Bewijs nu nog maar eens dat er sprake is van vernieling en diefstal... los van het feit dat zij waarschijnlijk iets gemakkelijker zal kunnen bewijzen dat er sprake was van geweld.

alexander: dat stel kinderen, dat sloeg niet enkel op je vriendin, maar ook op jou.

Je kan klacht indienen wegens diefstal, maar heb je bewijzen dat die cd's van jou zijn (betalingsbewijzen, ...)?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 dec 2014 17:20

Samen een appartement huren....en zijn jullie nog samen?
Wie betaals het appartement ..op wie zijn naam staat het huurcontract... wie staat waar gedomicilieerd (ingeschreven in bevolkingsregister) ????

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”