Terechte boete en terecht vast gezeten?

Stevenn
Topic Starter

Terechte boete en terecht vast gezeten?

#1 , 01 mar 2015 16:03

Ik heb een vraag over een voorval van een paar dagen geleden. Tijdens een gezellige stapavond heb ik buiten tegen een muurtje een plasje gepleegd. Toen ik me omdraaide stonden er twee pliesies achter me om me een boete uit te schrijven. Mijn legitimatie lag in het café en moest dus naar binnen om deze te kunnen laten zien. Met een aantal pilsjes achter de kiezen dacht ik mooi onder de boete uit te komen. Ik heb ze verteld dat ik mijn legitimatie zou halen en heb toen een random verzonnen naam opgegeven. Na 10 minuten in het café te zijn kwam de bewaker naar me toen om me mee naar buiten te nemen. Op dit moment heb ik de politie mijn legitimatie direct laten zien. Ik dacht er met een boete vanaf te komen waarna het me verbaasde dat ik mee naar het bureau moest. Hier heb ik van half 1 tot 5 's nachts vastgezeten en heb verder geen verhoor gehad. Toen ik om 5 uur eindelijk mocht gaan kreeg ik twee bonnen in m'n hand geduwd. De eerste was een boete voor het wildplassen, maar de tweede was naar mijn verbazing een boete voor het niet kunnen tonen van mijn legitimatie. Echter heb ik deze ter plekke bij het café nog laten zien. Valse naam opgeven is niet slim geweest, maar vraag me af of ik hier iets mee kan. Ik heb namelijk het idee dat ze mijn helemaal niet vast hoefden te zetten. Kan ik hier iets mee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
meesje

#2 , 01 mar 2015 16:19

Last van Parkinson?
Waar een weg is is een wil.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mar 2015 19:53

Zeker gewoon betalen.
PS in België is valse naamdracht ook nog een strafbaar feit dus dat PV kan nog volgen want is correctioneel.

PS PS En nog niet nuchter gezien u de vraag hier al 6 maal hebt gesteld.
Politie had u best de volle 12 uur vastgehouden + PV voor openbare dronkenschap.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mar 2015 11:51

Dus u zegt tegen de politie: "ik ga mijn legitimatie halen", en gaat dan gewoon het café binnen en denkt dat de politie gewoon gaat vertrekken als je niet terug naar buiten komt? Jij moet wel ERG veel pintjes achterover gekapt hebben, denk ik? Anyway, 'k zou inderdaad braafjes betalen en hopen dat de agenten het aannemen van een valse naam gewoon vervangen hebben door dat niet kunnen voorleggen van legitimatie. Op die manier komt je nog héél erg goed weg, denk ik... De politie uw vriend in dit geval, zelfs als je stomdronken de idioot uithangt...

P.S. Volgende keer ga je naar een café waar ze WEL een toilet hebben, hé...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bartvdv

#5 , 02 mar 2015 12:15

Plassen kon binnen in het café niet !? Het zal je muur maar wezen. Zo'n plekken van urine blijven zichtbaar.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”