#19 , 22 apr 2015 20:23
We waren die dag uitgeweest met nog enkele vrienden. We hadden allemaal al wat gedronken en er was ook een ruzie tussen onze vrienden (maar dit is niet van belang bij hetgeen wij gedaan hebben dus dit laat ik nu even weg). Terwijl boven de ruzie doorging tussen onze vrienden, waren mijn vriendin en ik een sigaretje gaan roken in de rokersruimte. Daar zagen we recht tegenover ons op de bank een tas die op de zijkant gevallen was, waardoor er enkele spullen en de portefeuille van het slachtoffer op de grond gevallen waren. Er was niemand in de rokersruimte dus hebben we de portefeuille meegenomen en de spullen terug in de handtas gestoken zodat het niet zou opvallen. We zijn toen terug naar boven gegaan, naar onze vrienden en zijn niet veel later naar huis vertrokken. Eens we thuis waren, hebben we in de portefeuille gekeken. Er zat geen geld in, maar toch hebben we alles er eens uitgehaald om te kijken wat er allemaal tussen zat. We zagen toen de bankkaart met daar achter een briefje. Daar stond een 4-cijferige code op. We zeiden toen: 'alé, da kan nu toch nie zo makkelijk zijn?'. We hebben ons toen omgekleed en zijn naar de dichtsbijzijnde bank vertrokken. Daar hebben we de code getest, en toen die ging, hebben we in totaal 600€ afgehaald.
We zijn daarna naar huis gekeerd, en hadden toen al meteen spijt van hetgeen we gedaan hadden. We beseften ook dat het een enorm stomme fout was, want uiteraard gingen we gepakt worden... Maar door de schaamte en door tja, het bang zijn, hebben we toen verder niets meer gedaan. Niet terug gegeven en nooit meer over gesproken.
Eigenlijk ben ik ergens ook 'blij' dat ze ons gevonden hebben, omdat er effectief veel slapeloze nachten zijn geweest, en omdat we constant bang waren om gepakt te worden.
Maandag zijn we ook van plan om volledig te bekennen en goed mee te werken. We zijn ook bereid om alles terug te betalen + schadevergoeding. We hopen vooral dat we niet naar de rechtbank moeten, maar ik denk dat dat wel het geval zal zijn.