Kan iemand me helpen aub?

laika1973
Topic Starter

Kan iemand me helpen aub?

#1 , 18 jul 2015 15:17

Hallo
Een vriend van me heeft een veroordeling gekregen van 5000 euro geldstraf in Duitsland omdat hij dit niet direct kan betalen krijgt hij nu veroordeling vanuit Duitsland voor drie maand gevangenisstraf om dit bedrag uit te zitten. Het gaat om bekvechterijen over echtscheiding en kinderen. Hij woont in Belgie zijn ex woont in Duitsland. Nu vraag ik me af, komen ze nu echt naar Belgie om hem te komen halen of kunnen ze hem hier gewoon aanhouden en in de cel gooien voor die drie maand? Weet iemand hoe dit zit?
Kan hij dan gewoon in Belgie geen enkelband vragen of moet hij gewoon Duitsland mijden? Kan iemand me aub helpen.
Om een onozele ruzie met zijn ex en de kinderen krijgt hij zoiets op zijn nek geschoven, er is nochtans niemand gewond alleen materiaal die stuk is en woorden die gevallen zijn meer niet.
Alvast bedankt voor uw hulp :x

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007

#2 , 18 jul 2015 15:32

ik denk niet dat dit forum dient om iemand te helpen om van zijn gevangenisstraf/geldboete vanaf te geraken!

LeenW

#3 , 18 jul 2015 15:49

Op de legale manier wel natuurlijk, u kunt volgens Duits recht beroep aantekenen als u vindt dat de straf niet evenredig aan de feiten is.

Reclame

laika1973
Topic Starter

#4 , 20 jul 2015 16:15

hij wil zijn straf niet ontlopen maar volgens duitse recht zeiden ze dat hij die daar moet gaan uitzitten en dat is 4 uur weg van hier en dat gewoon omdat ze daar te laks zijn om te begrijpen dat je geen 5000 euro op een jaar tijd kan betalen, ze willen 100 euro per maand, als je van een uitkering leeft is dat niet mogelijk dus komen ze met gevangenisstraf af. Hier in belgie zeggen ze dat je die straf in Belgie niet kan uitzitten. Dus hij zou voor drie maand moeten naar duitsland gaan zitten terwijl hij een leven hier heeft en ook een partner die ziekelijk is. Hoe los je zoiets normaal op? Beroep aanteken kan niet zeggen ze in Duisland. Het vonnis verklaart dat hij ogenblikkelijk naar daar moet om hem aan te melden of dat bedrag moet kunnen betalen binnen 14 dagen. Is echt een leuke keuze moet ik zeggen. Daarom deze vraag hier om raad. Gewoon omdat hij in boze bui ( omdat hij zijn kinderen al twee jaar niet mag zien van zijn ex en zij alles uit haar duimt zuigt om hem te kleineren en te laten betalen voor alles) haar uitgekafferd heeft en de sociale assisten op hun plaats gezet en in het buitengaan heeft hij een kopieermachine kapotgemaakt die gevallen is daarom dus die 5000 euro betalen, zo een dure machine heb ik nog nergens gezien hoor. Hij heeft geen enkel feit van agressie of verleden alleen nu om zijn kinderen is het hem teveel geworden en werd hij boos. Moet men daarom drie maand gaan zitten terwijl er niemand gewond geraakt is of niks alleen machine kapot????? Kan dit zomaar?????

BrechtS

#5 , 20 jul 2015 18:31

Mij lijkt het dat ze al een toegeving hebben gedaan om voor te stellen maandelijks 100€ te vragen, lijkt me al een gunst aangezien het 5000€ ineens ophoesten wat hij oorspronkelijk moest doen. Dat het hem ook niet lukt, dan zal hij zijn verantwoordelijkheid moeten nemen. En die 5000€ lijkt me niet alleen printer, maar eventueel ook schadevergoeding voor al de tijd dat ze niet kan printen of dergelijke. En zoals gezegd zou u nog altijd in beroep kunnen gaan, tenzij hij in hoogste beroep alsnog in het ongelijk is gesteld...

LeenW

#6 , 20 jul 2015 18:48

hij wil zijn straf niet ontlopen maar volgens duitse recht zeiden ze dat hij die daar moet gaan uitzitten en dat is 4 uur weg van hier en dat gewoon omdat ze daar te laks zijn om te begrijpen dat je geen 5000 euro op een jaar tijd kan betalen, ze willen 100 euro per maand, als je van een uitkering leeft is dat niet mogelijk dus komen ze met gevangenisstraf af. Hier in belgie zeggen ze dat je die straf in Belgie niet kan uitzitten. Dus hij zou voor drie maand moeten naar duitsland gaan zitten terwijl hij een leven hier heeft en ook een partner die ziekelijk is. Hoe los je zoiets normaal op? Beroep aanteken kan niet zeggen ze in Duisland. Het vonnis verklaart dat hij ogenblikkelijk naar daar moet om hem aan te melden of dat bedrag moet kunnen betalen binnen 14 dagen. Is echt een leuke keuze moet ik zeggen. Daarom deze vraag hier om raad. Gewoon omdat hij in boze bui ( omdat hij zijn kinderen al twee jaar niet mag zien van zijn ex en zij alles uit haar duimt zuigt om hem te kleineren en te laten betalen voor alles) haar uitgekafferd heeft en de sociale assisten op hun plaats gezet en in het buitengaan heeft hij een kopieermachine kapotgemaakt die gevallen is daarom dus die 5000 euro betalen, zo een dure machine heb ik nog nergens gezien hoor. Hij heeft geen enkel feit van agressie of verleden alleen nu om zijn kinderen is het hem teveel geworden en werd hij boos. Moet men daarom drie maand gaan zitten terwijl er niemand gewond geraakt is of niks alleen machine kapot????? Kan dit zomaar?????
Ik vermoed van wel, anders zou de rechtbank deze straf niet kunnen uitspreken. Maar ik ken zeer weinig van Duits recht.

69_Shorty_69

#7 , 22 jul 2015 11:53

Ik denk dat de belangrijkste vraag al is of hij de Belgische of een andere nationaliteit heeft.
BE levert geen bij mijn weten geen staatsburgers uit aan andere landen geloof ik, normaal kan wel een ander land vragen om zijn straf in een Belgische gevangenis uit te zitten (pas op BE huurt tot eind 2016 ook een deel van de gevanenis van Tilburg af)

Als hij de Duitse (of andere nationaliteit heeft) kan hij wel uitgeleverd worden maar het hoe en wat in Duitsland kan je best eens via een Duitse advocaat/forum proberen te bekomen.

In ieder geval denk ik ook dat het niet onverstandig is om zoiezo 1 te raadplegen in dit geval.
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 jul 2015 14:31

en in het buitengaan heeft hij een kopieermachine kapotgemaakt die gevallen is daarom dus die € 5000 betalen, zo een dure machine heb ik nog nergens gezien hoor.
Tja, wie brokken maakt... Wat prijzen van kopieermachines betreft... Ik heb gewoon even het bekendste merk van machines ingetikt in google, en op de eerst link geklikt:

http://www.xerox.nl/kantoor/kopieermachines/nlnl.html" onclick="window.open(this.href);return false;

€ 5000 is dus echt niet overdreven voor een kopier. Moest ik van uw vriend zijn, ik zou die afbetaling van €100 per maand snel aanvaarden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”