Beschadiging cultureel erfgoed

Syrinx
Topic Starter

Beschadiging cultureel erfgoed

#1 , 03 aug 2015 09:36

Beste,

Indien m'n met de wagen cultureel erfgoed beschadigt en via de gemeente-/ en of politiediensten hiervoor een boete/schadevergoeding ontvangt, hoe kan m'n dan eigenlijk nagaan of dit bedrag de effectieve schade dekt?
Een goede vriend van mij dient nl. meer dan 8000 euro te betalen om de (kleine) schade aan een buitenpoort te vergoeden. Dit is een astronomisch bedrag. Waar kunnen wij nagaan hoeveel de effectieve schade bedraagt?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Syrinx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 aug 2015 09:42

Je heb blijkbaar nog nooit gehoord van monumentenzorg. Eens die zich met de zaak bemoeien (altijd als het cultureel erfgoed betreft) stijgen de prijzen van aannemers wel met 300 %

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 aug 2015 09:56

boete dekt geen schade. Schadevergoeding kan je betwisten. Heeft de persoon in kwestie rechtsbijstand?

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 aug 2015 10:03

Wordt die schadevergoeding niet door de verzekering betaald? Is het dan ook niet aan de verzekering om het bedrag van die schadevergoeding te betwisten?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”