cannabis zonder eigenaar

psychomuesli
Topic Starter

cannabis zonder eigenaar

#1 , 27 aug 2015 19:17

Disclaimer:
Ik begrijp dat veel van de punten die ik hier aanbreng als moreel fout beschouwd worden en illegaal zijn, maar ik hoop dat ik hier toch wat juridisch advies kan meepikken.

Een aantal dagen geleden zaten ik en een paar vrienden op een pleintje een joint te delen. 3 personen hadden een normale hoeveelheid cannabis op zak, en verder veroorzaakten we geen overlast. De personen in kwestie waren allemaal meerderjarig.

Het onvermijdbare gebeurde en er kwam al snel een politiecombi het plein op gereden.
In een snelle actie werd alle cannabis in een tasje gestopt en dat werd wat verderop neergelegd, nog voor de politie ons bereikte.

Na de fouillage, waarbij verder niets gevonden werd, wou de politie dat we de eigenaar van het tasje naar voren lieten komen.

We wijgerden dit allemaal te doen, dus de politie kan niet weten van wie dit tasje eigenlijk is. We vertelden hen dat het van persoon x is die er vandoor gegaan is.

We mochten het plein allemaal verlaten met een waarschuwing en dat we een brief mochten verwachten.

Nu krijgt één vriend van me een brief in de bus om op verhoor langs te gaan, waarbij de politie hem verteld dat ze er van uit gaan dat het tasje van hem is.

Mijn vraag is, kan de politie deze cannabis aan hem toeschrijven zonder harde bewijzen? Kan hij hiermee in de problemen geraken?

Alvast bedankt,

PsychoMuesli

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 27 aug 2015 20:02

inhoud tas: vingerafdrukken....textielvezels met een biezondere kleur die corresponderen met de kleding van de persoon in kwestie. Hoofdharen met een specifieke lengte, kleur en krulling....

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 aug 2015 20:04

Zal vermoedelijk een reden voor zijn vb : vermoeden, getuigen, bewijzen enz enz .
In onze stad was het zelfs met één joint in het openbaar een PV geweest en pdK

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”