Vraag 'diefstal'

Gast147
Topic Starter

Vraag 'diefstal'

#1 , 31 aug 2015 17:59

Hallo, ik heb een vraag over hetvolgende.

Mijn momenteel ex lief heeft op dit moment een voorwerp van mij in haar bezit dat emotioneel veel voor mij betekent (ik bezit het al mijn hele leven).

Ik had haar oorspronkelijk gezegd dat ze het even mocht bijhouden toen ze op kamp ging (ze hield het wel langer bij maar toch) dus ik weet dat het geen diefstal Is.
Maar ik ben bang dat ze dit voorwerp zal vernietigen, kan iemand helpen of ik juridisch gezien iets kan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2015 18:18

Probleem is hoe gaat u bewijzen dat ze het heeft.
Daarbij hebt u het aan haar gegeven en is het dus inderdaad geen diefstal.
Ze wordt wel verondersteld het terug te geven.
Dus het eerste wat er moet gebeuren is 'iets' waaruit blijkt dat zij het heeft.
Als u dat bewijs hebt kan u haar aangetekend in gebreke stellen - ik hoop dat er wat sms'jes mailtjes of opgenomen (telefoon)gesprekken zijn waaruit blijkt dat zij dat voorwerp heeft ( wat al een begin van bewijs is)
Samen met de AS stuurt u een gewone brief ( naar elkaar verwijzen). AS met antwoordkaart dan weet u zeker wie heeft afgetekend.
Daarna zal u eerst een GDW moeten in gang zetten en daarna kan u strafklacht ( aangifte )doen wegens misbruik van vertrouwen.

Gast147
Topic Starter

#3 , 31 aug 2015 18:30

Oké dankjewel.

Ik heb weinig ervaring met justitie termen dus ik zou u alstublieft kunnen uitleggen wat AS en GDW betekent?

Reclame

jef007

#4 , 31 aug 2015 18:33

Aangetekend Schrijven
GerechtsDeurWaarder

Gast147
Topic Starter

#5 , 31 aug 2015 18:37

Oké dankuwel

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”