schadevergoeding

Peter & Mieke
Topic Starter

schadevergoeding

#1 , 06 sep 2015 09:59

Hallo,
Eind 2011 ben ik overvallen en heb hierdoor mijn kaak gebroken gehad. zelfs na de herkenning op beelden en facebook hebben wij nog 4 jaar moeten wachten vooraleer recht werd uitgesproken.
Ik ben mijn werk kwijt aangezien ik door de traumatische ervaring er epilepsie aan overgehouden heb. hierdoor heb ik mij nooit meer kunnen opwerken tot de job die ik toen had. gezien ik door deze aandoening het verboden was om met de wagen te rijden en ik project manager was (frequent op de baan zijn) kan u wel het plaatje zelf aanvullen.

in 2015 werd er eindelijk recht gesproken in deze zaak. de schade wordt opgemaakt en aangezien er 2 daders waren werd de peer in 2 gelijke delen verdeeld.
de eerste heeft zijn betaling quasi onmiddellijk in orde gebracht en de tweede heeft nog niets betaald en dit na de afrekening gestuurd te hebben door de advocaat aan de tegenpartij sinds april van dit jaar.

ondertussen 4 maand verder .... ik heb mijn advocaat vershillende malen opgebeld en mails gestuurd, maar het lijkt net of ik vervelend steeds vragen stel en wordt steeds met een kluitje in het riet gestuurd
het beste excuus was , de tegenpartij is uit verlof van 28 juli en ik wil hem niet direct overvallen na zijn verlof .....

hoe of op welke manier kan ik hier nu nog iets aan doen?
wat zijn mijn opties ?
aangezien ik werkloos ben kan ik het geld gerust gebruiken ten slotte heb ik er recht op

met vriendelijke groetjes,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 sep 2015 16:01

de peer in twee?
Zijn die daders niet 'in-solidum' of samen voor de volledige schade veroordeeld?
Dat heeft hoofdelijke aansprakelijkheid.
Is er intrest verschuldigd?
Kan er beslag worden gelegd op goederen ( rekeningen - wagen - woning - loon)?

Peter & Mieke
Topic Starter

#3 , 09 sep 2015 11:55

Gisteren heb ik een reactie gekregen van onze advocaat met het nieuws dat hij de uitgifte van het vonnis heeft overgemaakt aan de deurwaarder met het verzoek te willen overgaan tot betekening en uitvoering lastens de tweede dader.
hoe of op welk termijn kunnen wij hierdoor geraken en kan hij het bedrag in stukken betalen, hebben wij recht om dit te weigeren ?

Reclame

Peter & Mieke
Topic Starter

#4 , 14 sep 2015 16:09

Gisteren heb ik een reactie gekregen van onze advocaat met het nieuws dat hij de uitgifte van het vonnis heeft overgemaakt aan de deurwaarder met het verzoek te willen overgaan tot betekening en uitvoering lastens de tweede dader.
hoe of op welk termijn kunnen wij hierdoor geraken en kan hij het bedrag in stukken betalen, hebben wij recht om dit te weigeren ?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”