Diefstal LAPTOP + FOTOTAS

HDR
Topic Starter

Re: Diefstal LAPTOP + FOTOTAS

#31 , 26 sep 2015 09:56

Inkomhal 1m2, onze berging met daarin trap naar boven behoort tot ons deel van het pand. Onderbuurvrouw woont op het gelijkvloers.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#32 , 26 sep 2015 19:19

Code 18 is een gewone diefstal niets meer maar ook niets minder.
Hopelijk hebt u aan de politie de nodige serienummers kunnen meegeven ook van bvb laptop.
Zoals hier al in den treuren is geschreven uzelf rechten kan er mogelijk op uitdraaien dat u zwaarder gestraft gaat worden dan de dief.

Kan CCU uw laptop opsporen ( tracking)?

HDR
Topic Starter

#33 , 27 sep 2015 12:53

Van de laptop hebben we alle info doorgegeven en deze zou eventueel kunnen opgespoord. Van de camera hebben we de serienummer doorgegeven, maar vond het raar dat politie me niet vroeg om meer info. Want deze kan dus effectief opgespoord worden.

In mijn ogen een zaak die al geklasseerd is en een dief die er goedkoop vanaf komt, maar volgende keer zal dit niet meer gebeuren.

Ik heb het voorlopig echt gehad met dit kotsmisselijke gedoe. Wil me terug concentreren op de bouw van ons huis, want we zijn twee weken verloren door altijd maar te piekeren en vragen te stellen.

Ik ben er zeker van dat ze ooit terug toeslaat, maar dat zal niet meer bij ons zijn. Februari verhuizen we. Genoeg van deze marginale buurt.

Reclame

HDR
Topic Starter

#34 , 27 sep 2015 13:06

Dan nog iets: Sinds wanneer stuurt de politie een brief waarin staat dat iemand onschuldig is?

Vrijdag kwam ik naar huis gestapt en kwam ik ze tegen, ze zei dat ze een brief had ontvangen waarin haar onschuld bewezen stond en dat ze omweg was naar haar advocaat. Heb het genegeerd, en ze een fijn weekend gewenst. In mijn ogen was dit gewoon een brief voor ondervraging en wil ze mits hulp van advocaat zich snel veilig stellen.

Volgens de politie was ze al bekend en zijn er reeds 2 aangiftes gebeurd tegen haar voor gelijkaardige feiten. Jammer dat ze niets concreet mogen ondernemen.

Vraag me af: Op de parking hebben we zicht op onze inkom deur, stel dat wij een dashcam hebben die blijft registreren wanneer de auto niet draait en dat we zo iets kunnen bewijzen, mag dit dan als bewijs dienen want normaal gezien moet elke opname op een parking aangekondigd worden.
Of is er een andere wet voor dashcam/veiligheidscamera?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#35 , 28 sep 2015 10:33

Zij was de persoon die ik gehoord heb aangezien je die stem onmiddellijk herkent. Er was niemand anders in het gebouw dan ik en de buurvrouw en die dame. Daarom dat het verdacht is.
U hebt de dame horen praten met de buurvrouw. U hebt de dame echter niet uw spullen "horen" stelen. Er kan dus best iemand anders binnengedrongen zijn en de spullen weggenomen, zonder dat u het gehoord hebt.

Uw spullen zijn weg, en ongeveer rond het tijdstip dat de diefstal volgens u zou moeten gebeurd zijn, hoort u een dame praten die bij uw onderbuurvrouw op bezoek was. U linkt beide feiten dan aan elkaar dat die dame dan ook maar uw spullen moet gestolen hebben. Dit laatste is veel te kort door de bocht. Het is zoals ergens parkeren naast een zwarte mercedes, en als u terugkomt is uw spiegel langs die kant afgereden en is de zwarte mercedes weg. Heeft de zwarte mercedes bijgevolg uw spiegel afgereden? Niet noodzakelijk! Er kunnen ondertussen wel 5 andere wagens naast u geparkeerd hebben, die allemaal dader zouden kunnen zijn. Idem hier: er kunnen gerust andere personen binnengedrongen hebben zonder geluid te maken, en uw spullen gestolen.

Ik zeg niet dat de dame per definitie onschuldig is, maar u hebt ook geen sluitend bewijs van het tegendeel.

Indien de dame in kwesite een brief van de politie gekregen heeft, zal dit idd waarschijnlijk een uitnodiging voor gesprek zijn (politie stuurt inderdaad geen brieven met "U bent onschuldig" omdat het niet aan de politie is om te bepalen wie al dan niet onschuldig is). In dat geval kan je de politie niet verwijten dat ze niets doen. Ze houden zich inderdaad "aan het boekje". Maar goed ook, want indien niet, zou mevrouw wel eens schuldig kunnen bevonden worden, maar vrijgesproken wegens procedurefouten van de politie...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”