Hallo iedereen. Ik ben een jongeman (student aan de hogeschool) en spijtig genoeg heeft iemand een paar weken geleden het nodig gevonden om een glas, van jawel 50cl (bierglas) in mijn aangezicht te gooien. Nu omdat ik er echt wel heel vaak aan denk (quasi 24/24) vond ik het wel nodig om eens wat ervaringen/ tips van mensen te krijgen.
Een korte schets van de situatie:
-4 mannen vallen een vriend van me lastig en ik ben hem daarvan gaan weghalen.
-2 mannen komen dicht bij ons staan waarvan er eentje met mij begint te discussiëren. Een van hen geeft op een gegeven moment een aanstalten om te gaan vechten waardoor ik me bedreigd voel en me omkeer. Vanaf die moment heb ik een black-out. Later blijkt dat ik een glas van 50 cl in mijn gezicht heb gekregen. Ik ben afgevoerd geweest met de ambulance. Ik ben op meerdere plaatsen gehecht geweest (nek, zijkant hoofd, oor, lip, wang, voorhoofd). De wonden zijn net genezen en ik heb nu een verschillende littekens in mijn aangezicht van meer dan 10 cm lang en bijna een halve cm breed. De artsen die me hebben behandeld omschreven de situatie als "zeer ernstig". Naar mijn weten heb ik meer dan 50 hechtingen gehad. Op drie weken tijd ben ik 4 keer moeten langsgaan bij een plastische chirurg, 3 keer naar spoed voor complicaties, naar een oogarts wegens en infectie door een wonde en een paar keer naar de dokter. Binnen een jaar zal het grote litteken in mijn aangezicht weer moeten geopereerd worden om het te verbeteren. Ik baal nu hard want mijn gezicht is verminkt en ik overdrijf niet.
-Dader is niet opgepakt geweest.
-Er zijn camerabeelden van en de dader is iets na de feiten geïdentificeerd geweest.
-Ik heb mijn verklaring een week na de feiten afgelegd (politie mocht het niet meteen doen omdat mijn toestand te erg was).
-Dader had toen nog geen verklaring afgelegd.
Nu zijn mijn vragen;
-hoe worden de dader(s) ondervraagd (gebeurd dit lang na mijn verklaring)
-Wat kan ik verwachten van zo'n rechtszaak en word ik met de dader geconfronteerd?
-hoelang duurt het gemiddeld voordat zoiets voor de correctionele rechtbank komt (dader is aangeklaagd door het gerecht en nu ook door mij)?
-wat kan ik van schadevergoeding verwachten? (niet dat ik me daarover zorgen maak maar door de situatie kan ik geen studentenjob uitoefenen).
-Zijn er mensen met ervaringen van soortgelijke zaken?
Bedankt voor iedereen die hierop antwoord/ reageert, dit kan hopelijk helpen bij mijn verwerkingsproces.